VNG
13-02-2012 12:50
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Una cadena d'esdeveniments (2010-2011) és el títol de la instal·lació que l'artista Pep Duran (Vilanova i la Geltrú, 1955) va crear expressament per a la Capella MACBA. L'obra, formada per cent motlles ceràmics i dividida en dues parts Retaule laic i Peça escrita, sintetitza, alhora que transcendeix, les inquietuds intel·lectuals i estètiques que han caracteritzat la trajectòria de l'artista.
El títol és una clara al·lusió a la importància del procés en qualsevol treball creatiu. Així, l'espai arquitectònic i l'atzar interfereixen d'una manera directa en el desenvolupament d'una peça que només l'espectador podrà completar.
Tal com afirma el mateix artista, "l'espai imanta les peces". En aquest cas, el caràcter històricament sacre de la Capella va propiciar un fecund diàleg amb la materialitat terrenal de l'altar laic. També cal destacar l'empremta que deixa sobre la seva obra l'experiència de Duran en el camp de l'escenografia teatral. L'artista es declara més en deute amb dramaturgs com Tadeusz Kantor i Antonin Artaud, i arquitectes com Paolo Soleri que no pas amb altres contemporanis seus de l'àmbit de les arts plàstiques.
PUBLICITAT
PUBLICITAT