VNG
27-05-2012 19:55
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
El quatre de set amb l'agulla de la tercera ronda fa que el registre iguali el de la millor actuació de la temporada (la mateixa que per Sant Jordi i al Milà). Tot això a l'última diada abans de l'Assemblea general extraordinària del proper divendres 1 de juny, quan els castellers vilanovins debatran i votaran si volen participar al Concurs de Castells 2012, pel qual estan virtualment classificats.
A Sabadell hi havia ganes de tornar a acompanyar la torre de set amb dos castells de set i mig. Aquestes últimes setmanes els Bordegassos han treballat l'estructura del set, amb un parell de sets de sis nets a assaig. Però ràpidament es va veure que l'estrena d'aquest castell s'hauria d'ajornar. Tot i haver omplert dos autocars de castellers, hi havia poques mans altes per poder afrontar el repte. El castell de sortida va tornar a ser la torre de set, tal com havia passat a Sitges i al Milà. I l'aposta valenta va tornar a sortir rodona. La torre va pujar ben parada, però coincidint amb la passada de canalla va passar per alguns moments d'incertesa, molt ben resolts per un tronc que va evidenciar que al darrere d'aquest castell hi ha moltes hores d'assaig. Possiblement va ser la torre més treballada de l'any, però tot i així la colla la va saber defensar i la canalla va confiar-hi.
A segona ronda va arribar el torn del cinc de set. Gràcies al suport a la pinya de les altres dues colles els vilanovins van comptar amb prou cordons de seguretat per descarregar el sisè cinc de set de l'any. Un cinc que no va acabar d'estar còmode en l'encaix entre segons i pinya, però que en cap moment va presentar cap dificultat. Un cop més, el cinc anava amb els poms de dalt especialment lleugers.
El quatre de set amb l'agulla va ser el castell de la tercera ronda. A banda de rubricar una molt bona diada, el quatre va servir per estrenar-hi una terç: Carol Ayala. Amb aquest debut els Bordegassos encadenen dues estrenes de terços de castell de set en dues sortides seguides. A la ronda de pilars els de la capital del Garraf van completar el pilar de cinc. Un pilar molt pesat fins a la quarta, combinat amb una enxaneta molt menuda.
Pel que fa a la resta de colles els resultats també van ser molt positius. Els Castellers de Sabadell van confirmar la seva condició de colla de vuit consolidada descarregant el quatre de vuit, el tres de vuit i el cinc de set, a més de dos pilars de cinc simultanis. També van acabar contents els Castellers de Terrassa, que van descarregar la torre de set, el quatre de set amb l'agulla i el tres de set. El pilar dels de blau turquesa va ser de cinc.
Segueix el 100% d'eficàcia
Un cop més, els Bordegassos van tornar a descarregar tots els castells duts a plaça, a la primera, i mostrant molta confiança en les pròpies possibilitats. La tendència dels darrers anys, amb molts intents desmuntats, sembla haver passat a la història.
Els Bordegassos voten divendres si volen tornar al Concurs
El cap de setmana del 6 i el 7 d'octubre és una data que els Bordegassos de Vilanova tenen reservada al seu calendari. El motiu no és altre que el Concurs de Castells de Tarragona 2012. Com cada any que hi han pogut participar, els Bordegassos tornaran a sotmetre la decisió al que decideixi la seva assemblea. La novetat enguany és que la junta, tant tècnica com administrativa, ja van manifestar quan van ser escollides a principi de temporada la seva voluntat de fer que els Bordegassos tornin al Concurs per aprofitar-lo com una eina més de creixement de la colla. Els de groc terrós no participen al Concurs des del 1988. L'assemblea general extraordinària arrencarà tant bon punt acabi l'assaig general del divendres 1 de juny. És a dir, passades les dotze de la nit.
Dissabte a la tarda, actuació al Vendrell
Aquest dissabte 2 de juny els Bordegassos actuen al Vendrell a la Festa dels Nens. Aquesta prèvia de l'aniversari de la colla vendrellenca, serà una bona oportunitat per seguir donant rodatge a algun dels castells emblema d'aquesta temporada, però també es perfila com una bona ocasió per rodar canalla més nova amb castells de set bàsics. La diada té lloc a partir de les vuit del vespre al centre comercial les Mates. En acabat, les colles celebraran un sopar de germanor, amb vedella cuinada a l'estil brasiler.
PUBLICITAT
PUBLICITAT