VNG
29-05-2012 22:33
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Els serveis tècnics han elaborat un informe d'aquesta Phoenix dactiliphera, palmera datilera, que ha estat objecte de seguiment en els darrers anys degut tant a la seva alçada com a la desviació de la verticalitat, considerada normal per aquest tipus de palmeres, però no en aquest cas, ja que aquest exemplar es troba totalment orientat cap a l'edifici del costat.
En els darrers anys, el Servei de Manteniment de Parcs i Jardins ha elaborat diversos informes notificant sobre el perill que comporta aquesta desviació i la necessitat d'emprendre alguna acció. Per això les tasques de manteniment han estat encaminades a minimitzar el risc, fent esporgues més severes per reduir el pes total de la valona (la part de dalt), i esporgues desequilibrades per reduir el pes de la part de la valona decantada cap a l'edifici.
Les palmeres no creixen en gruix, sinó en alçada. El tronc es va construint a partir de les palmes que es van eliminant quan s'assequen i cauen o quan s'esporguen. Les esporgues severes que s'han fet per minimitzar les actuals afectacions provoquen que s'estimuli el seu creixement en vertical per tal de generar les palmes que es van retirant. Aquestes accions, tot i que són solucions puntuals, a la llarga han provocat que s'accentuïn els problemes ocasionats per l'alçada i la desviació de la verticalitat.
Les phoenix dactilipheres són espècies que, per la seva estructura fibrosa, són molt resistents davant situacions que posen a prova l'elasticitat del seu tronc, com els forts vents o tempestes. Però en aquest cas, la resistència del tronc es pot veure compromesa, i per tant no es pot assegurar que pugui resistir aquestes situacions adverses. És per això que s'ha decidit retirar aquesta palmera.
Altres actuacions
D'altra banda, el Servei de Manteniment de Parcs i Jardins farà els dies 4, 5 i 6 de juny les tasques de retirada dels fruits de les palmeres del passeig de Carme i del passeig Marítim, i les tasques de tractament preventiu contra l'escarabat morrut, que afecta les palmeres.
La retirada dels fruits es farà al llarg del matí i de la tarda, i l'aplicació del tractament preventiu es desenvoluparà a la nit.
PUBLICITAT
PUBLICITAT