VNG
02-07-2012 18:17
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Segons la regidora de Via Pública i Mobilitat, Glòria García, "els actes incívics costen diners. L'espai públic és de tots perquè el puguem gaudir, i l'hem de tractar com si fos casa nostra. Això sempre, però encara n'hem de ser més conscients ara, que els recursos cada cop són menys i no els hauríem d'estar gastant en arreglar actes incívics". Els actes vandàlics de crema de contenidors i pintades de grafits suposen una despesa de més de 200 mil euros l'any a l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú. En concret, el servei de neteja i recollida de l'Ajuntament ha sofert durant l'any 2011 un cost econòmic fruit dels actes vandàlics de 202.284 euros.
Pel que fa a les pintades, el servei de neteja va rebre 760 avisos. Per cadascun d'aquests serveis, la despesa en pintura, neteja amb dissolvent o neteja amb protecció de partícules suposa 115,33 euros.
En el cas dels contenidors cremats, durant el 2011 fruit dels actes vandàlics se'n van cremar 14 de rebuig, per valor de 958 euros cadascun; 8 contenidors de fracció orgànica, que costen 892 euros; 48 de paper i cartró, amb un cost de 1.000 euros per contenidor; 20 contenidors d'envasos, que també costen 1.000 euros cadascun; i 28 de vidre, a 929 euros la unitat.
La campanya que s'acaba de posar en marxa informa sobre el cost d'un contenidor nou en el cas que es cremi, sobre el cost de la recollida d'excrements dels animals, el cost de substituir una paperera trencada, una planta arrencada, o el de netejar les pintades de les parets.
Per posar algun exemple, una paperera nova costa 89 euros, més el cost de l'operari que la canvia, 146 euros. En el cas d'haver de reposar un punt de llum, l'Ajuntament s'ha de gastar 500 euros, i si cal canviar un contenidor de brossa, el preu és de 927 euros la unitat.
Cada any el servei de neteja d'escombraries costa més de 2 milions i mig d'euros, el servei de neteja de pintades més de 87 mil euros, i el servei de neteja de platges costa més de 311 mil euros l'any. Aquest és el cost de la concessionària que porta el servei, al qual encara caldria sumar les despeses que suposa la neteja que fa la Unitat de Serveis Municipal.
La campanya també explica que la separació correcta dels residus suposa uns beneficis per l'Ajuntament de la ciutat, que rep compensacions econòmiques per portar a la planta de compostatge la matèria orgànica, o per separar de manera correcta el paper i el cartró o el vidre.
El lema de la campanya és "L'incivisme ens costa diners. Tu no respectes, nosaltres paguem".
PUBLICITAT
PUBLICITAT