DISSENY GRÀFIC
30-10-2012 22:10
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Les actuals dificultats econòmiques obliguen als dissenyadors gràfics a ser més polivalents que mai, a conèixer de prop nous sectors de negoci i casos d'èxit i a aprendre a promocionar-se i a administrar-se econòmicament. Per tot això, enguany des del Festival de Disseny Gràfic de Catalunya Blanc s'ha programat una classe magistral per tal de compartir experiències i noves apostes de futur.
La classe magistral sobre 'Visibilitat i diners' la impartiran Enric Jardí i Xavier Grau, dos dissenyadors gràfics de trajectòria experimentada. Jardí és Premi Nacional de Disseny i parlarà de com aconseguir una major visibilitat del negoci dels dissenyadors gràfics abordant tot allò que han de fer per posicionar-se millor en l'àmbit professional. I Xavier Grau abordarà la realització de pressupostos, del tipus de clients, i de com ser un bon administrador.
Un dels organitzadors del festival, David d'Ebole, ha explicat que tot i que no els agrada utilitzar la paraula crisi, sí que apareix al Blanc de forma indirecta amb aquesta 'masterclass', on s'ensenyarà als dissenyadors gràfics a posicionar-se per tenir més visibilitat i com aprofitar aquesta visibilitat per tenir més diners.
A més, es parlarà de què fer per tenir nous ingressos: "És com reinventar-se". "Explicaran projectes paral·lels que realitzen els dissenyadors gràfics a banda del disseny. Ja deixen d'esperar a que vingui el client i són ells els que generen noves oportunitats i idees de negoci orientades a tenir ingressos paral·lels als que tenien fins ara", ha afegit.
Enguany, la quarta edició del festival arriba amb algunes novetats, com ara el mercat d'autor, que exhibirà i posarà a la venda tot tipus de productes elaborats per dissenyadors, des de llibres fins a joies, roba o il·lustracions, durant els dos dies de festival.
El mercat estarà instal·lat a l'Auditori Eduard Toldrà i serà obert al públic. La proposta permetrà mostrar la feina d'una quinzena de professionals del disseny gràfic, alhora que obrirà les portes del festival a la ciutadania.
L'any passat, Blanc va atraure uns 700 assistents, una xifra que enguany es veurà superada i que demostra l'atractiu d'un festival que en tan sols quatre anys s'ha guanyat un nom dins el sector del disseny gràfic gràcies a la versatilitat de les seves propostes i la capacitat de comptar amb la presència de professionals de totes les edats i els àmbits del sector.
Activitats paral·leles
D'entre les activitats que s'han organitzat al voltant del festival, destaca l'exposició 'La Immaculada', que podrà visitar-se al Centre d'Art Contemporani La Sala entre el 26 d'octubre i el 15 de gener.
Es tracta d'una mostra amb obres de 38 dissenyadors diferents dedicada a les màcules, les proves d'impressió que s'utilitzen per estabilitzar les tintes i que en aquesta mostra donen peu a la creativitat i la interpretació de cada artista.
El responsable de 'La Immaculada' és Òscar Guayabero, un dissenyador especialitzat en l'organització d'exposicions i en l'edició de llibres.
La intenció és donar una quarantena de màcules a diferents dissenyadors gràfics o estudis -tant consolidats com emergents- "perquè les interpretin i ells composin les seves obres", ha dit Raúl Ramos, organitzador del festival. A més, es donarà l'oportunitat als alumnes de segon de Gràfica de l'Escola Municipal d'Art i Disseny de Vilanova perquè creïn una gran màcula de 50 metres quadrats per complementar l'exposició.
I un any més, el Blanc comptarà amb l'Espai Chill'Out, una zona de bar on es realitzaran diferents activitats com discjòqueis, visuals i música en directe.
PUBLICITAT
PUBLICITAT