PUBLICITAT
DISSENYADORS CONTRA LA CRISI
06-11-2012 20:18
Millorar l'autopromoció, identificar nous nínxols de treball i sortir a vendre a l'estranger davant la falta de negoci a Espanya van ser tres dels temes abordats durant la quarta edició del Festival de disseny gràfic de Catalunya Blanc. El certamen va atraure més de 800 assistents en les diferents activitats programades durant divendres i dissabte passat a Vilanova i la Geltrú, que incloïen onze conferències i una masterclass, dos workshops, el Mercat d'autor i l'exposició “La Immaculada”, que es podrà visitar a La Sala fins el 15 de gener.
Durant els dos dies de festival, l'auditori Eduard Toldrà va omplir-se de gom a gom de professionals del disseny gràfic, àvids per actualitzar-se en les propostes més innovadores del sector. Els estudis i dissenyadors Pati Núñez, Toormix, Wanda Barcelona, Run Design, Bungalow, Eduardo Manso, La despensa, Twopoints.net, Ibán Ramón i Dídac Ballester i l'inventor Pep Torres van ficar-se el públic a la butxaca compartint les seves experiències professionals amb el públic; els conferenciants van donar a conèixer els seus treballs sobre l'edició de llibres i revistes, la decoració d'espais com hotels o restaurants, les campanyes virals per arribar al màxim de públic possible i la investigació en noves tendències del disseny gràfic. Alhora, els assistents a la masterclass “Visibilitat i diners” de Xavier Grau i Enric Jardí van rebre informació sobre temes més pràctics, com la gestió econòmica del dia a dia d'un estudi, o el fet d'aconseguir una major projecció professional.
Divendres al vespre, la inauguració de “La Immaculada” també va rebre una extraordinària acollida. L'exposició exhibeix 38 obres que reinterpreten les màcules (les proves de tinta que realitzen les impremtes) a càrrec dels dissenyadors i estudis América Sánchez, Andrés Requena, Atipus, Bildi Grafic, Bis Dixit, Bis Gràfic, Brosmind, Cla-Se, Cocolia, David Ruiz, David Torrents, Egg, Emaid, Ernest Perera, Esther Miquel, Folch Studio, Forma & Co, Hey, Javier Mariscal, Jordi Duró, Juli Capella, La Mosca, Laura Meseguer, Lo Siento, Mario Eskenazi, Meri Ianuzzi, Mikel Jaso, Miralda, Mr. Cartön, Mucho, P.A.R, Palau Gea, Quim Serra, Retina Y Retinete, Salon De Thé, Slow, Unitedfakes i Villarrosas. Enguany el festival també estrenava el Mercat d'autor, amb una quinzena de parades que posaven a la venda productes elaborats per dissenyadors com joies, il·lustracions, ceràmiques, llibres, etc. La proposta va aconseguir l'objectiu d'obrir el festival a la ciutadania i ambientar l'auditori al llarg dels dos dies.
El Festival de disseny gràfic de Catalunya Blanc està organitzat per Dr. Jum, entitat integrada pels dissenyadors gràfics Raúl Ramos i David D'Eboli, i compta amb el suport d'Arts Gràfiques Orient, Index-Book i Fedrigoni i la col·laboració de l'Ajuntament de Vilanova. Els dos organitzadors se senten “realment satisfets” per l'èxit de la convocatòria en uns moments tan complicats com els actuals. Per a Ramos i D'Eboli, "Blanc ha reafirmat la seva consolidació com a l'esdeveniment dels dissenyadors gràfics, fet per dissenyadors i per a dissenyadors". En aquest sentit, els organitzadors destaquen que el festival "ha superat les tres edicions anteriors en assistència i nombre d'activitats" i que el certamen ha complert expectatives "innovant i oferint nous continguts".
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT