Vegueria del Penedès

FESTA MAJOR D'HIVERN

Xavier Orriols, pregoner dels Tres Tombs de Vilanova i la Geltrú


Redacció Vilanova i la Geltrú

28-12-2012 11:16

L'associació ha recuperat les golfes de la Masia en Frederic

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

L'Associació dels Tres Tombs de Vilanova i la Geltrú va presentar ahir al vespre el programa d'actes i el cartell de la Festa Major d'Hivern de la ciutat. En una sala d'actes amb força assistència de públic, que l'associació ha recuperat a les golfes de la Masia en Frederic, el president de l'entitat, Jaume Mercadé i el coordinador del programa, Pere Fort, van esmentar els actes més importants de la Festa.

Enguany, l'associació ha triat el músic vilanoví i col·laborador dels Tres Tombs, Xavier Orriols com a pregoner de la Festa de 2013. La lectura del pregó es farà el diumenge 13 de desembre a les 12.30 h al Saló de Plens de l'Ajuntament de la ciutat, després del trasllat de la bandera. Un cop finalitzi el pregó i, després de la ballada de salutació a la Bandera de Sant Antoni Abat, a càrrec de les Cotonines de Vilanova i la Geltrú es farà el lliurament de la Bandera a la portant d'enguany, Ona Farreras.

Pel que fa a la diada de Sant Antoni, dijous 17 de gener, començarà amb el tradicional esmorzar d'escalfament; l'arriada de la bandera i a les 11 h, l'Ofici Solemne. També a les 11 h, hi haurà la concentració de cavalleries, carros i carruatges a la Masia en Frederic. A les 12 h, a la plaça de Sant Antoni es farà la benedicció de cavalleries, carros i carruatges i tot seguit es donarà inici als Tres Tombs 2013. Els actes centrals de la diada de Sant Antoni finalitzaran a les 14 h, amb el lliurament de premis i trofeus i el tradicional dinar del carreter. El programa d'actes de l'associació però no finalitza el 17 de gener sinó que continua fins al diumenge 3 de febrer.

A la presentació també hi va assistir el regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de VNG, Gerard Figueras i la regidora de Cultura, Marijó Riba qui va agrair a l'Associació dels Tres Tombs "aquesta voluntat de fer la festa malgrat els recursos econòmics minvants" i també la generositat dels artistes de la ciutat que han ajudat a fer possible els Tres Tombs amb la donació de les seves obres. Marijó Riba també va posar de manifest que "la festa dels Tres Tombs és tradició però també innovació, sense perdre l'essència de la nostra ciutat i la nostra història". 

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.