Vegueria del Penedès

TRES TOMBS 2013

La crisi també passa factura als Tres Tombs de Vilanova i la Geltrú


Redacció Vilanova i la Geltrú

11-01-2013 9:12

'S'estan regalant els cavalls perquè la gent ja no pot assumir el seu manteniment'

L'Associació dels Tres Tombs ha de llogar cavalls per poder treure alguns carros dijous vinent

"

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

L'Associació dels Tres Tombs de Vilanova i la Geltrú enllesteix una nova edició de la festa major d'hivern, que arrenca aquest diumenge amb el pregó i el trasllat de la bandera. L'entitat ja ho té tot preparat per a la desfilada de cavalleries de dijous vinent, que a més de combatre pel relleu generacional, també s'enfronta ara als efectes de la crisi i el fet que moltes famílies es desfacin dels seus cavalls per no poder assumir la despesa del manteniment. De fet, l'associació està tenint problemes per trobar els animals suficients per treure tots els seus carros ja que hi ha molta gent que està regalant els seus cavalls per no poder continuar pagant l'alimentació i el lloguer de les quadres.

 

La festa major d'hivern arrenca aquest diumenge amb el músic vilanoví i col·laborador dels Tres Tombs, Xavier Orriols, com a pregoner. La lectura del pregó es farà el diumenge 13 de gener a les 12.30 h al Saló de Plens de l'Ajuntament de la ciutat, després del trasllat de la bandera. Un cop finalitzi el pregó i, després de la ballada de salutació a la Bandera de Sant Antoni Abat, a càrrec de les Cotonines de Vilanova i la Geltrú es farà el lliurament de la Bandera a la portant d'enguany, Ona Farreras.

Pel que fa a la diada de Sant Antoni, dijous 17 de gener, començarà amb el tradicional esmorzar d'escalfament; l'arriada de la bandera i a les 11 h, l'Ofici Solemne. També a les 11 h, hi haurà la concentració de cavalleries, carros i carruatges a la Masia en Frederic. A les 12 h, a la plaça de Sant Antoni es farà la benedicció de cavalleries, carros i carruatges i tot seguit es donarà inici als Tres Tombs 2013. Els actes centrals de la diada de Sant Antoni finalitzaran a les 14 h, amb el lliurament de premis i trofeus i el tradicional dinar del carreter. 

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.