DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

INTERNET EN 10 PREGUNTES

Entrevista a David Andreu


vd

05-12-2002 0:00

Projectes Internet; vilanoví, actualment viu a Barcelona

1. Quan vas connectar-te per primer cop a Internet i amb quina freqüència et connectes actualment?

Em vaig connectar per primer cop a finals del 95, a l'aula informàtica de la Facultat de Ciències de la Comunicació. Ho fèiem per telnet, i teníem un compte de correu on hi cabien uns 15 missatges.

2. Et connectes per qüestions de treball o de lleure? Quines webs acostumes a visitar i que més t'agrada d'elles?

Em connecto bàsicament per treball, però hi ha unes quantes webs que consulto regularment per lleure. Visito molt atrapalo.com, doctormusic.com i alguna altra que m'envia el newsletter

3. Amb quina freqüència uses el correu electrònic, i quina importància té a nivell de treball i a nivell personal?

EL correu electrònic l'utilitzo cada dia, per a la meva feina és bàsic, i a nivell personal és també molt important per mantenirr el contacte amb molts amics. A vegades em pregunto com ens ho fèiem abans.

4. T'has connectat alguna vegada a un xat o a serveis de missatgeria instantània? Quina opinió en tens d'aquests grups i d'aquesta forma de comunicació?

Fa molts anys que no m'hi connecto. És molt interessant des del punt de vista del màrqueting per a la relació directa i immediata amb els clients, i des del punt de vista de l'oci està demostrat que ha atret a molta gent, sobretot joves.

5. Has realitzat alguna compra a través d'Internet? t'inspiren confiança els sistemes de comerç electrònic?

Compro bastant a través d'Internet, i ho faig perquè em resulta extremadament còmode. Compro només a botigues reconegudes, que et donen la seguretat que hi ha algú a “l'altra banda”.

6. Com et sembla que està posicionada Vilanova i la seva comarca respecte Internet i la societat de la informació?

Té un bon posicionament, però modest. Les empreses hi aposten bastant, però fan els passos amb prudència, molt pendents de si el seu mercat està preparat per a realitzar gestions per Internet. A nivell institucional hi ha una aposta també prudent però decidida. Neapolis pot ser un agent mobilitzador de la societat de la informació a Vilanova.

7. Perdrem els nostres trets d'identitat enmig d'una Internet global, o Internet pot aportar un espai per a redescobrir el nostre entorn més proper?

Redefinirem els trets d'identitat, com s'ha anat fent sempre a través de la història. De fet, descobrir l'entorn més proper és perdre identitat, però sobretot implica un alè d'aire fresc. Hem d'intentar extreure el millor del món que se'ns obre davant, i intentar també aportar-hi el millor de la nostra identitat.

8. Et sembla que Internet pot resultar una eina substancial per incrementar i millorar el debat i la participació ciutadana?

Sí, segur. Vilanova Digital és un exemple de participació, i es demostra que molta gent té moltes coses a dir, i està esperant els canals on fer-ho. Cal intentar donar a la gent no sols la possibilitat de participar en la col·lectivitat, sinó de liderar aquesta participació per a que no es converteixin en espectadors, com han estat condemnats a ser-ho durant la 'era TV'.

9. És important que s'universalitzi l'accés a Internet? Cal potenciar les mesures i actuals polítiques per a evitar la creixent "bretxa digital"?

Cal que Internet sigui accessible, des d'un punt de vista econòmic i des del punt de vista de la preparació tècnica requerida. Sóc més partidari de formar a la gent per a que pugui participar d'Internet i liderar-ne la seva participació que no pas facilitar els mitjans per a que l'accés sigui més senzill. Per exemple, Internet per la TV sembla que acosta la xarxa a molta gent, però ho fa d'una manera limitada i en molts casos dirigida. Prefereixo que la gent aprengui a utilitzar el PC i pugui gestionar Internet en totes les seves possibilitats.

10. Una mirada al futur: com veus l'evolució d'Internet en els propers anys?

Avança cap a la simplicitat i la mobilitat, per a que puguem entrar a la web de manera senzilla. En un futur la xarxa adoptarà noves formes per poder-se introduir a més elements de la nostra vida. Entrarà als cotxes, a les màquines de cafè, als semàfors... tots aquests elements estaran a Internet a la seva manera, no per poder navegar des de la cafetera, sinó per a tenir-los controlats, accionar-los o qui sap!


A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.