Vegueria del Penedès

TRESORERIA MUNICIPAL

1.238 contribuents s'han acollit al pagament avançat de l'IBI a Vilanova


Redacció Vilanova i la Geltrú

20-02-2013 18:47

Segons el govern municipal, 'la bona acollida del descompte pagant l'IBIU i l'IAE el mes de gener permet millorar la tresoreria municipal'

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Un total de 1.238 contribuents s'han acollit al pagament avançat el mes de gener de l'IBIU (Impost de Béns Immobles Urbans) i l'IAE (Immpost sobre Activitats Econòmiques) des que es va posar en marxa aquesta possibilitat. Això ha significat gairebé 1.700.000 euros per l'Ajuntament.

El regidor d'Hisenda, Miquel Àngel Gargallo, ha explicat que la previsió inicial era d'una recaptació de mig milió d'euros, i que aquesta previsió s'ha superat amb escreix. Un total de 1.238 contribuents han fet efectius els seus impostos al llarg del mes de gener, amb un descompte del 5%. El regidor d'Hisenda ha explicat que el descompte que es fa als contribuents és inferior al cost que tindria disposar d'aquests diners a principis d'any pagant els costos bancaris. "Ens ajuda a la tresoreria municipal, hi sortim tots guanyant, és una sinèrgia entre Ajuntament i ciutadans".

L'alcaldessa, Neus Lloveras, també s'ha mostrat satisfeta per aquest bon resultat. "Ha estat una bona iniciativa, no soluciona el problema de tresoreria de l'Ajuntament però és una mecànica per gestionar-la millor".

Amb l'avançament del pagament de l'IBIU i l'IAE, les 1.411 liquidacions realitzades han permès estalviar més de 87.000 euros als contribuents. Gargallo també ha explicat que la previsió era que majoritàriament fossin els propietaris amb rebuts múltiples els que utilitzessin aquesta possibilitat. Les dades però mostren que han estat majoritàriament els ciutadans amb un o dos rebuts aquells que s'han acollit al pagament avançat.

D'altra banda, i pel que fa a la possibilitat de fraccionar el pagament dels impostos en 12 mesos, l'Ajuntament només ha rebut 28 sol·licituds. El regidor d'Hisenda s'ha mostrat sorprès per la poca acollida d'aquesta possibilitat i l'ha atribuït a la manca de planificació anual dels contribuents, que "potser esperen a rebre el rebut per preveure el pagament". 

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.