Vegueria del Penedès

EDUCACIÓ I EMPRENEDORIA

L'Escola Miquel Utrillo fa dues cooperatives


Redacció Sitges

18-04-2013 14:35

Els dos grups de 5è de primària creen dues cooperatives per tirar endavant dos projectes empresarials

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

L’escola sitgetana participa de la progressiva implantació del projecte Cultura emprenedora. Enguany, els pioners a Sitges són els dos grups de cinquè de l’escola Miquel Utrillo, que s’han plantejat el repte de crear dues cooperatives per materialitzar dos projectes de negoci. La campanya està finançada per la Diputació, amb el suport d’un tècnic municipal i la col•laboració de les regidories d’Empresa i Ocupació, així com la regidoria d’Ensenyament. El batlle de Sitges, Miquel Forns, i la regidora d’Ensenyament, Vinyet Lluís, han rebut aquest dimarts al Saló de Plens de l’Ajuntament la cinquantena de membres de les cooperatives escolars, a qui van animar a aprendre els valors de l’emprenedoria.

Els alumnes del Miquel Utrillo han desenvolupat una cooperativa que es diu Kos-ko-rón, pensada per reciclar joguines usades i preparar-les per a tornar-les a vendre, a més de fer creacions pròpies com polseres i clauers. Entre el grup, van decidir el nom de l’empresa, van fer uns estatuts amb les normes que han de complir, van decidir quin seria el seu treball, van votar els càrrecs, van crear un logotip, un web i un correu electrònic i van delimitar les funcions de cadascú. Els nens i nenes també han hagut de sol•licitar un NIF de la seva cooperativa fent els tràmits oficials corresponents i fins i tot elaborar els documents per a obtenir un crèdit, tot amb el suport dels docents i l’ajut de tècnics especialitzats. El treball compleix amb una part de responsabilitat social, de manera que part dels beneficis es preveuen destinar a accions socials, com el projecte de reintroducció i protecció de la tortuga mediterrània al Parc del Garraf. Precisament, el logotip triat per la cooperativa és una tortuga i demà divendres 19 d’abril, rebran la visita a l’escola d’un tècnic de la Diputació per explicar-los aquest projecte mediambiental.

L’altra cooperativa que ha sorgit al Miquel Utrillo es diu EMU, jugant amb les inicials del centre i el nom de l’animal (que és el logotip de l’empresa), ha creat un joc de l’oca personalitzat a Sitges. Han fet el disseny del joc basat en el joc tradicional, han realitzat les fotografies dels espais que volen que siguin les caselles i actualment estan en el procés de  fer els suports per al joc. Això implica el càlcul dels materials i costos, el procés de confecció, l’embalatge…tot com una empresa real. Les normes del joc també s’han adaptat a Sitges i crea rodolins com “de drac a drac i tira perquè t’ha tocat”  per avançar caselles.

Els productes que les dues cooperatives estan dissenyant es podran adquirir el 25 de maig en una petita parada que instal•laran al Cap de la Vila. Posteriorment, tots els projectes que s’hagin desenvolupat en la província de Barcelona de les diferents escoles es presentaran a la Fira de l’Emprenedor BIZ de Barcelona.

Els dos projectes cooperatius del Miquel Utrillo es realitzen dins de les hores lectives escolars i el treball curricular s’adapta als continguts de l’empresa, de forma que les matemàtiques, la llengua o la plàstica serveixen per aprendre totes les qüestions relacionades amb l’emprenedoria.

El curs vinent, una segona escola s’afegirà al Miquel Utrillo en aquesta experiència i es preveu que en quatre anys tots els escolars de cinquè de Sitges participin d’aquest projecte que també es vol acabar implantant a tot Catalunya. L’objectiu  és millorar el desenvolupament integral de totes les competències bàsiques necessàries per al futur de la societat, seguint directives europees.

Aquest curs, 14 centres de Catalunya desenvolupen el projecte Cultura Emprenedora a l’Escola. Un projecte avalat per l’experiència de la comunitat d’Astúries, que treballa des de fa anys amb aquestes eines que altres països europeus ja desenvolupen amb èxit i promouen canvis en les actituds dels joves estudiants. Per iniciar el projecte a les aules, el personal docent dels centres i tècnics locals van haver de fer una formació específica a l’Escola Industrial de Barcelona, acreditada pel departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.