PUBLICITAT
DEBAT CIUTADÀ
02-05-2013 11:23
Òmnium Alt Penedès engega un cicle de xerrades encarades a debatre sobre el camí per aconseguir la independència de Catalunya. Sota el títol “Tots construïm un nou estat d’Europa” l’entitat cultural vol promoure el debat i la reflexió entorn del procés que està tirant endavant el Parlament de Catalunya i la societat civil catalana.
El cicle comptarà amb cinc xerrades que es celebraran a diferents poblacions de la comarca. La primera serà el dimarts 7 de maig al Casal d’Entitats de Sant Sadurní amb l’exconseller de Cultura de la Generalitat i professor de la UAB, Joan Manuel Tresserras que parlarà sobre els reptes i les oportunitats que comporta construir un nou estat en diferents àmbits.
La segona serà el dissabte 18 de maig a l’Auditori Municipal de Vilafranca, amb una conferència de Quim Torra que parlarà sobre el 1714 i la pèrdua de les llibertats. Torra, membre de la Junta Nacional d’Òmnium, és actualment el director del Born Centre Cultural, situat precisament en un lloc central durant la Guerra de Successió i el setge de Barcelona.
El 23 de maig, al Centre Municipal de Gelida, es debatrà sobre el model cultural i lingüístic en la futura Catalunya independent, un dels temes més controvertits del procés. Per parlar-ne hi seran els exconsellers d’educació Josep Bargalló i Carme Laura Gil.
La periodista Rita Marzoa i la doctoranda en ciències polítiques i experta en immigració, Núria Franco, oferiran el dia 6 de juny a la Biblioteca Municipal de Santa Margarida i els Monjos una xerrada sobre immigració. Aquesta xerrada titulada “La immigració. Cohesió i independència” analitzarà com des de Catalunya s’ha d’afrontar aquest debat i es compararà amb experiències com la del Quebec i la d’Escòcia.
L’última conferència anirà a càrrec del professor de la UAB i membre del Consell Assessor per la Transició Nacional, Salvador Cardús. La seva xerrada es farà a l’Escorxador de Vilafranca el 20 de juny sota el títol “El procés català”.
Des d’Òmnium s’apunta que “ara és el moment de plantejar els debats i respondre les preguntes que hi ha sobre el procés cap al nou estat, és un camí que volem fer tots junts i comptant amb tothom perquè es tracta de construir un nou país”.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT