OBERTURA AL MAR
10-07-2013 22:22
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
L'espai del Far de Sant Cristòfol ha servit per presentar les darreres novetats del projecte d'aquest espai per convertir-lo en Centre de visitants i d'interpretació del mar. Gerard Figueras, regidor de Promoció Econòmica, Turisme, Comunicació i Premsa i Joventut, i Marijó Riba, regidora de Cultura, han explicat la importància d'aquest projecte dins la línia marcada per l'Ajuntament d'obrir la ciutat de Vilanova i la Geltrú al mar, mitjançant el treball transversal de les seves regidories.
Gerard Figueras ha explicat el treball que s'està duent a terme des de l'Àrea de Promoció de la ciutat. "L'espai del far és un projecte que explica el relat del mar i ha de servir per promocionar la ciutat. En aquets dos anys que encarem hem de definir què ha de ser la Vilanova turística del futur, amb la consolidació de l'Oficina d'Activitats Econòmiques, la consolidació de la ciutat com a destinació turística de qualitat i fugir d'una vegada de la indefinició que hi ha hagut al llarg dels anys. Apostem per la vessant turística de VNG."
Per la seva banda, Marijó Riba ha explicat que "el patrimoni de la ciutat, en el sentit general, ha de ser un dels eixos principals de promoció de la ciutat sense perdre el valor cultural que li volem donar als projectes museístics, que quedaran integrats en el projecte del far. I integrem el mar dins d'aquest discurs patrimonial, un discurs identitari de la ciutat."
La regidora de Cultura s'ha referit també a les dues col·leccions que s'han d'integrar dins el projecte museístic. "Les col·leccions del Museu del Mar i d'objectes i curiositats marineres Roig Toqués ens ajuden a iniciar aquest discurs patrimonial amb la incorporació del mar. Cal integrar tots els seus valors: mariners, nàutics, pescadors... I dins d'aquest relat incorporem també el tema del salvament marítim, amb un element cabdal com és el bot Víctor Rojas."
Gerard Figueras ha escollit el marc del far per fer un repàs dels dos anys de Govern de la Regidoria de Promoció Econòmica, Turisme, Comunicació i Premsa i Joventut. En aquest sentit, ha manifestat que s'ha treballat a partir de dues grans línies: la creació d'estructura i la sistematització de processos. "Aquests dos anys han servit per donar les eines necessàries al sector privat perquè puguin fer la seva feina conjuntament amb l'administració. Posem en valor la seva tasca i creem un espai de diàleg entre els diferents gremis. L'Ajuntament ha fet aquesta promoció de la ciutat de la mà dels gremis."
Quant al sector del turisme i el comerç, Figueras s'ha referit a la creació de la Taula de Comerç i Turisme, on el Govern prepara projectes juntament amb el sector. "A més a més, hem creat una nova eina, l'aplicació per mòbil Vilanova+, amb la seva pàgina web, i hem realitzat la calendarització de fires on anem a explicar la ciutat. En aquest sentit, també hem treballat a fons per crear un calendari anual de fires, i així poder-les treballar amb antelació.
Gerard Figueras ha anat apuntant els diferents projectes que es desenvolupen a través de les seves regidories, referint-se, entre d'altres, a la finestreta única d'orientació empresarial, Invest VNG o Node Garraf. "En el camp de les smartcities, hem creat les bases per començar a atraure projectes i crear nous coworks que generin noves empreses. I quant a comunicació, l'objectiu marcat és promocionar allò que passa a la ciutat, i no tant allò que fa el Govern. Per això hem fet, i fem, campanyes de promoció més enllà de casa nostra, a través dels mitjans de l'Eix Diagonal i d'altres d'abast nacional. Això sense deixar d'ajudar els mitjans que fan comunicació des del territori.
Finalment, Gerard Figueras s'ha marcat com a fites per als dos anys que queden per endavant el consolidar les eines de treball i acabar els projectes iniciats. "Hem posat les bases perquè passin coses. El projecte del far ha de ser un reclam turístic per ala ciutat, amb aquest patrimoni i amb aquesta voluntat d'obrir Vilanova al mar. EN aquest sentit s'ha creat la marca i l'eslògan Vilanova i la Geltrú, porta al Mediterrani".
PUBLICITAT
PUBLICITAT