VIA CATALANA
12-09-2013 14:15
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Els Bordegassos de Vilanova van prendre part dels actes de la diada nacional de Catalunya per partida doble. Al matí van ser a l'ofrena al monument a Francesc Macià, on van alçar dos pilars. A la tarda també van ser al tram 271 de la Via Catalana. En acabat, van descarregar un quatre de set de germanor junt amb els Nens del Vendrell.
Excepcionalment, aquest 11 de setembre els de groc terrós no tenien cap actuació. Aquest els va permetre prendre part dels actes institucionals a Vilanova i la Geltrú. Els Bordegassos van participar-hi alçant dos pilars de quatre simultanis que posaven punt i final a l'acte.
Tot seguit, els castellers vilanovins es van desplaçar a l'Arc de Berà, al tram de la Via Catalana reservat a les colles castelleres. Els vilanovins van completar dos pilars de quatre simultanis, entrellaçats per la cadena, i passades les sis de la tarda van descarregar un quatre de set de germanor amb els Nens del Vendrell. Feia anys que els vilanovins no feien un castell de germanor (fet molt poc habitual al món casteller actual). Curiosament, el darrer cop també va ser un 11 de setembre, tot i que en aquell cas les dues colles van coincidir a Solsona. El quatre va descarregar-se sense dificultats. Tot i pujar força lent de ritme, es va mostrar molt sòlid. Tot seguit, els Bordegassos encara van completar dos pilars de quatre simultanis més.
Preparant dues diades importants
Els Bordegassos tenen aquest divendres a les deu de la nit un assaig general molt important de cara a revalidar els vuit pisos en algunes de les properes actuacions. El diumenge 22 de setembre seran al Vendrell, mentre que el dissabte 28 a la tarda tindrà lloc a la plaça de les Cols de Vilanova la ja tradicional Diada Salvany. En ambdós casos, són diades susceptibles de grans castells.
PUBLICITAT
PUBLICITAT