NOVA TEMPORADA
18-09-2013 11:59
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
La Masia d’en Cabanyes comença aquesta temporada de tardor amb una programació d’activitats adreçades especialment al públic familiar, amb l’objectiu de donar a conèixer la Masia d’en Cabanyes a joves i infants i d’oferir a les famílies la possibilitat de gaudir d’un espai emblemàtic.
“Aquesta proposta d’activitats de la Masia continua amb els objectius que ens vam marcar des de la reobertura del “Centre d’Interpretació del Romanticisme Manuel de Cabanyes”, explica Maria Lluïsa Romero, consellera de cultura i patrimoni, qui també va valorar molt positivament els Capvespres a la Masia: “vam fer aquesta activitat durant tot el mes d’agost, va ser una novetat, perquè vam poder arribar a famílies que d’altra manera no hi hauríem pogut arribar”. Aquesta proposta que combinava una copa de cava a la fresca amb una visita al Centre d’Interpretació del Romanticisme va comptar amb un total de 150 visitants, majoritàriament adults, procedents de Vilanova i la Geltrú.
El programa de tardor s’inicia aquest dissabte 21 de setembre a les 10:30h amb la conferència “4 fotògrafs es despullen públic”, a càrrec dels fotògrafs Anna Selga, Isabel Casellas, Santos Moreno i Frederic Garrido, que ensenyaran la part més intima del seu treball fotogràfic. Durant aquest acte també es farà el lliurament dels Premis XXVII Certamen Fotogràfic Internacional 2013 “El treball i els oficis” que convoca la UGT de la Unió Intercomarcal Anoia, Alt Penedès i Garraf.
Diumenge 22 de setembre a les 12h, comença la programació més familiar, amb l’espectacle de Titelles “La Caputxeta”, a càrrec de la companyia l’Estaquirot Teatre, amb el qual es pretén aplegar un gran nombre d’infants de la comarca. "La Caputxeta" segueix la línia d’escenificació d’altres contes de la Companyia l’Estaquirot adreçats al públic més menut, com "El Patufet", "Els Tres Porquets" o "La Rateta". La realització del conte, que és molt visual, parteix de transformacions escèniques on els diferents titelles es van manipulant a la vista del públic i on es descriuen uns ambients molt diferenciats i a la vegada fàcils de reconèixer per un nen petit. Les entrades per aquest espectacle tenen un preu de 3€ i es poden adquirir el mateix diumenge a la Masia d’en Cabanyes.
Les activitats familiars continuaran el cap de setmana següent, amb una matinal de tallers, que es durà a terme amb la col·laboració de “Garraf Tallers, l’herència dels grans”. Els infants participants podran descobrir, de la mà de la gent gran de la comarca, els “secrets de la màgia”, els “jocs antics”, “la Cuina del Garraf” i també podran estampar i endur-se a casa una samarreta amb elements decoratius relacionats amb la Masia d’en Cabanyes. El preu de cada taller és de 1€ i es pot pagar el mateix dia de l’activitat. Es recomana fer reserva prèvia a través del web www.ccgarraf.cat/premsa/agenda.htm
Com a novetat, durant tots els diumenges de setembre, octubre i novembre es farà una visita guiada a les 11h destinada exclusivament al públic infantil, que els ajudarà a descobrir qui eren els Cabanyes i com vivien abans.
Una altra activitat que s’ha programat per gaudir de l’entorn natural de la Masia, es el curs de Tai-txi, que es realitzarà durant tot els dissabtes d’octubre a juny de 10h a 11.30h, als jardins. Les persones interessades poden gaudir d’una primera classe gratuïta el dissabte 28 de setembre. El preu del curs és de 20€ per mes.
En motiu de les Jornades Europees del Patrimoni, que porten com a lema “Europa, un Patrimoni Comú”, la Masia d’en Cabanyes oferirà visites guiades gratuïtes el cap de setmana del 28 i 29 de setembre a les 11h, 12h i 13h.
Noves propostes educatives
Pel que fa al programa educatiu 2013-2014, la proposta per a aquest curs inclou 5 activitats que conviden a descobrir la Masia d’en Cabanyes, el Romanticisme i el llegat dels Cabanyes, i a gaudir de l’entorn. Destaca la creació de noves activitats, com el combinat del gaudi de l’entorn natural del pícnic amb la visita a la Masia i el descobriment dels gravats de Goya que formen part de la col·lecció pictòrica de la Masia.
Amb el nom “Els Goya de la Masia d’en Cabanyes: història, art i col·leccionisme”, aquesta activitat fomenta el descobriment pel gust del col·leccionisme dels Cabanyes, centrant-se en els gravats de Goya. L’objectiu és transmetre a l’alumnat 4t d'ESO i 1r i 2n de Batxillerat la màgia del procés d’investigació d’aquests gravats i la seva història, en el marc del conjunt de la col·lecció artística de la planta noble. L’obra i el seu context històric aproparan l’alumnat a la quotidianitat social i cultural dels Cabanyes i el seu temps.
El programa educatiu, amb activitats adreçades tant a centres del Garraf com de la resta de comarques, està disponible al web del Consell Comarcal del Garraf www.ccgarraf.cat i al catàleg educatiu del Garraf “Aula Viva” www.garraftour.com/aulaviva.
La Masia d’en Cabanyes es consolida com a espai per a reunions, celebracions i esdeveniments.
En l’àmbit de gestió d’espais per acollir esdeveniments, la Masia d’en Cabanyes comença la temporada de tardor amb la “Trobada Sectorial”, una jornada coorganitzada pel Consell Comarcal del Garraf i l’Associació d’Empresaris ADEG, el divendres 4 d’octubre, on es trobaran diferents empreses, professionals i sector públic per a donar-se a conèixer, crear sinèrgies i posar de relleu els actius de la comarca.
Durant l’últim curs, la Masia d’en Cabanyes ha acollit tot tipus d’esdeveniments entre els quals destaca la celebració dels 40 anys de la Companya de Teatre “l’Estaquirot”, amb 300 assistents o l’enregistrament del vídeo de presentació del Vida Festival amb la participació dels “Manel”. També s’han acollit casaments, jornades empresarials o visites coordinades per Cases Singulars, entre d’altres. Des de l’inici d’aquest any fins l’actualitat, 2.000 persones han assistit als diferents esdeveniments que ha acollit la Masia.
PUBLICITAT
PUBLICITAT