Vegueria del Penedès

SORTIDES EDUCATIVES

La fira comarcal Zona E es trasllada a la plaça del Mercat de Vilanova


Redacció Vilanova i la Geltrú

17-03-2014 18:40

De l'1 al 4 d'abril, nova edició de la Zona Educació. Sortides educatives i professionals del Garraf

EIX. Zona Educació. Sortides educatives i professionals del Garraf

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

La plaça Soler i Carbonell (plaça del Mercat) acollirà el recinte firal de la quarta edició de la Zona Educació. Aquesta mostra de les sortides educatives i professionals, adreçada sobretot als alumnes que acaben l'ESO i el Batxillerat, es durà a terme de l'1 al 4 d'abril.

Ariadna Llorens, regidora d'Educació i Ocupació ha destacat que l'any passat 9.000 persones van visitar la Zona E i que es van fer 300 orientacions individuals. Enguany la fira consolida la presència de centres a nivell comarcal i obre el ventall a altres ciutat mitjanes de Catalunya amb oferta universitària, amb Vic com a ciutat convidada. "Tenim vocació supracomarcal, aquesta ciutat lluita per ser capdavantera en temes educatius, per ser un campus del coneixement i té voluntat de generar més presència de les ciutats mitjanes universitàries, perquè l'economia del coneixement sigui el seu futur" ha dit la regidora.

La sotsdirectora de Promoció i Comunicació de l'EPSEVG, Elisabet Arnó, ha volgut posar de relleu la voluntat de la fira de donar a conèixer tota l'oferta postobligatòria de la ciutat i de la comarca, "és un gran punt de trobada, un aparador, perquè a vegades no sabem el què tenim. El que ofereix la Fira és visitar els estants per conèixer els diferents batxillerats, cicles formatius i també més enllà: música, idiomes, ensenyaments artístics..."

La Zona E 2014, a més, ofereix dues xerrades adreçades als alumnes i a les famílies. La primera serà el dimarts 1 d'abril, amb el títol "I després de l'ESO, què?" i la segona el dimecres 2 d'abril que posarà "El sistema educatiu a debat". Joan Gómez, doctor en ciències de l'Educació i matemàtic, ha animat als alumnes, a les famílies i als docents a anar a aquestes activitats perquè "històricament aquesta fira neix per respondre la pregunta dels nois i noies que no saben que fer, quins estudis escollir".

En la mateixa línia, Pliar Contreras, directora de l'Escola Pia, ha explicat que la decisió d'escollir els estudis a fer "és una de les primeres decisions serioses que els nois i noies prenen sobre el seu futur". Per això, ha dit Contreras, la família ha d'acompanyar el jove en aquesta decisió, "l'escola pot fer moltes coses, però la família també".

La Zona E està organitzada per una Comissió on hi ha representats els centres educatius de la ciutat i diferents estaments del món de l'ensenyament. Tant la regidora, Ariadna Llorens, com els membres de la Comissió presents en la presentació de la Fira han posat en valor el treball conjunt per tirar endavant aquesta iniciativa.

El recinte firal es podrà visitar el dijous 3 i divendres 4 d'abril. Agruparà una trentena d'estands amb representació de l'oferta formativa i professional postobligatòria de la comarca, un punt d'informació i orientació i un espai a la glorieta de la Plaça Soler i Carbonell. El punt d'informació donarà atenció personalitzada a l'alumnat per donar resposta tant a qüestions generals que pugui plantejar com a consultes i dubtes més específics. L'espai de la glorieta acollirà al llarg dels dos dies de funcionament del recinte firal, diferents demostracions, actuacions i activitats representatives de l'oferta formativa que ofereixen alguns centres i entitats participants. 

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.