ART I DISSENY
27-06-2014 14:01
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
La campanya Discover Satanism, realitzada per l’agència CHINA per a promocionar la darrera edició del Festival, ha obtingut el reconeixement de la crítica de la publicitat. Els prestigiosos premis Laus de disseny i publicitat, que ahir va lliurar l’Associació de Directors d’Art i Dissenyadors Gràfics (ADG) del Foment de les Arts i el Disseny (FAD), van repartir dos premis al Festival –entre els quals un Grand Laus– i un al Phonetastic Sitges Mobile Film Festival.
El jurat va premiar el caràcter global i integrat de la campanya en el concepte de Creativitat Publicitària. Per aquest motiu, Discover Satanism va rebre el Grand Laus i un Laus d’Or en reconeixement al resultat de l’homenatge a la pel·lícula La llavor del diable (1968), de Roman Polanski, per “haver respost brillantment al repte, tot combinant l’esperit satànic del mestre amb una naturalitat esgarrifosa”. La campanya porta la firma de l’agència CHINA; els creatius de la qual són els autors de les campanyes del Festival des del 2002. Rafa Anton n’és el director creatiu i executiu i Miguel Ángel Duo, el director creatiu. La productora Fish, dirigida per David de la Flor, va realitzar les peces audiovisuals.
Discover Satanism va integrar en una única campanya la promoció de Sitges 2013, utilitzant diferents recursos comunicatius, com tres versions de l’spot audiovisual, un web polièdric amb diferents aportacions i un joc de marxandatge. La campanya va utilitzar la ficció per recórrer a Satan i el satanisme com un referent personal i col·lectiu de la societat actual. Diferents escriptors, cineastes i publicitaris van participar en la campanya aportant continguts propis, com Álex de la Iglesia, Lorenzo Silva, Fernando Marías, José Ángel Mañas, Agustín Fernández Mallo, Toni Iturbe, Risto Mejide, Jordi Duró, Paco Fox i Diego Cabrera.
El reconeixement del Laus se suma a dos anteriors premis rebuts per la mateixa campanya: la distinció d’or del Club de Creatius (CdC), que es va lliurar el passat mes de març a Pamplona, i la medalla de plata de Film Festival Posters, pel cartell de la darrera edició.
Els Laus també van distingir el flamant Phonetastic Mobile Sitges Film Festival en la categoria de naming. El Phonestastic va néixer el 2013 i enguany celebra la seva segona edició.
PUBLICITAT
PUBLICITAT