Vegueria del Penedès

CAMPUS UNIVERSITARIA DE LA MEDITERRÀNIA

L'entusiasme per aprendre a l'escola


CUM Vilanova i la Geltrú

09-07-2014 11:23

Eix. Neuroeducació

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Hi ha iniciatives que fan que tant professors com alumes estiguin motivats. Un bon exemple és el programa EntusiasMAT, que tracta d’ensenyar i aprendre matemàtiques de la millor manera possible. I aquesta manera és la de fer-ho a partir de les intel·ligències múltiples, és a dir, arribar a connectar amb les matemàtiques des d’aquella vessant que ens interessa més o que se’ns dóna millor. Això pot ser des de la representació d’un conte per aprendre a comptar, fins a la fabricació d’una màquina de transformar números per entendre una funció.

El joc és una part importantíssima de l’EntusiasMAT, però això no vol dir que es baixi el nivell de l’aprenentatge, sinó tot al contrari. Aquest innovador programa puja el llistó dels continguts, alhora que els coneixements que s’obtenen són més pràctics i útils. Això fa que els alumnes siguin més competents per desenvolupar la lògica matemàtica en la vida quotidiana, per exemple, a partir de tenir una gran agilitat en càlcul mental, saber resoldre problemes mitjançant la deducció o endevinar unes mesures amb facilitat.

En aquest context, el Campus Universitari de la Mediterrània presenta el curs “Alumnes deprimits vs. l’entusiasme per aprendre” sota la direcció de Nora Rodríguez, pedagoga, filòloga, escriptora i ponent dedicada a l'educació i pionera en l'estudi del bulling a les aules. El curs tindrà lloc dissabte 19 de juliol de 9 a 14 hores a l’EPSEVG-UPC de Vilanova i la Geltrú.

La formació està englobada en el cicle de Cursos intensius d’introducció a la neuroeducació els quals tenen per objectiu posar en mans dels docents les noves estratègies educatives a partir d'evidències experimentals, tenint en compte el desenvolupament cerebral. Fonamentalment perquè és hora de plantejar-se si s'està fent prou per millorar les expectatives que la societat diposita en els alumnes, en totes les etapes educatives.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.