LLEI DE PUBLICITAT INSTITUCIONAL
31-07-2014 22:14
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC) -de la que forma part EIX DIARI-, l’APPEC i l’ACPC van comparèixer el passat dijous 17 de juliol davant la Comissió d’Afers Institucionals del Parlament de Catalunya amb l’objectiu d’enfortir el sector dels mitjans de comunicació de proximitat, alhora que van aportar diverses propostes per al Projecte de llei per a la transparència i sostenibilitat del sector de la comunicació català.
Destaca el paper de les tres associacions pel que fa referència a la modificació de la Llei 18/2000 de Publicitat Institucional, que han fet pressió per tal de que els mitjans de “l’espai de comunicació de proximitat” es tinguin en compte en la planificació de les campanyes de la Generalitat de Catalunya.
Carles Ayats, president de l’ACPC, va obrir el torn dels representants de la Federació, valorant positivament que hi hagi la voluntat des del Govern i el Parlament de reformar la llei. Seguidament, Alfons Udina, president de l’AMIC, va destacar que la distribució de la inversió pública per a campanyes institucionals ha de tenir en compte les dades d’audiència (EGM Baròmetre Catalunya), de tirada (PGD/OJD) i de navegadors únics (OJDinteractiva), per tal de reconèixer el pes que tenen els mitjans de comunicació de proximitat en el sector de la comunicació a Catalunya. A més a més, aquestes dades s’haurien de considerar en relació a la població a la que s’adreça el mitjà de proximitat. Finalment, el Sr. Lluís Gendrau, president de l’APPEC, va voler aclarir el concepte de proximitat, fent referència a dues vessants, la proximitat geogràfica i la temàtica.
PUBLICITAT
PUBLICITAT