Vegueria del Penedès

TARIFES APLICADES

Vilanova crea un protocol per evitar tallar l'aigua a persones en situació de vulnerabilitat


Redacció Vilanova i la Geltrú

02-11-2014 10:22

L'Ajuntament contempla en les seves ordenances fiscals tarifes socials i ecològiques, amb reduccions del 25% de la quota

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú contempla en les seves Ordenances Fiscals tarifes socials i ecològiques destinades a persones i famílies que es troben en situació de vulnerabilitat. L'objectiu és afavorir que puguin pagar el rebut de l'aigua de manera proporcional a les seves possibilitats econòmiques i a la seva realitat social.

Les tarifes aplicades per la Companyia d'Aigües redueixen en un 25% l'import econòmic de la quota fixa i del consum variable, i permeten que els límits dels blocs de consum s'adeqüin al nombre de persones censades a l'habitatge. D'altra banda l'Agència Catalana de l'Aigua també disposa d'unes tarifes fetes amb criteris socials del cànon de l'aigua que gestiona.

Per tal de regular l'aplicació d'aquestes tarifes i evitar talls del subministrament de l'aigua a persones i/o famílies que, per la seva situació, no poden fer-se càrrec de la factura cal disposar d'un protocol, independent que aquests prèviament s'hagin inscrit o no com a beneficiaris de la tarifa social i ecològica.

Aquest protocol servirà per reduir i evitar talls del subministrament per impagament i estarà validat tant per l'Ajuntament de VNG, com a titular del subministrament i responsable de les tarifes i el servei, com per la Companyia d'Aigües, responsable de la gestió de servei amb l'usuari.

Per tal de garantir la màxima transparència del procés i aconseguir que la informació arribi a tota la ciutadania, els criteris del protocol i les tarifes estaran disponible a les webs de l'Ajuntament i de la Companyia d'Aigües de VNG.

Les persones que, per la seva extremada situació de pobresa, no poden pagar els rebuts de l'aigua i, per tant, son susceptibles de poder-se beneficiar d'aquest protocol s'han d'adreçar als Serveis Socials de l'Ajuntament o a la mateixa Companyia d'aigües. En qualsevol dels dos llocs rebran informació sobre la manera com poden negociar el seu deute i quines són les tarifes a les que es podran acollir, amb l'objectiu d'evitar el tall del subministrament.

La Companyia d'Aigües i els Serveis Socials municipals establiran una col·laboració directa i continuada sobre cada petició, de manera que en el termini d'uns quinze dies, ja es disposi d'un informe sobre la conveniència o no d'atorgar l'ajut. Durant aquest termini no es tallarà el subministrament, com tampoc es tallarà en el cas que Serveis Socials ratifiqui la situació de vulnerabilitat de la persona sol·licitant. 

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.