Vegueria del Penedès

MASSÍS DEL GARRAF

Arrenca la nova temporada dels sopars i tasts de vins a Sant Pere de Ribes


Redacció Sant Pere de Ribes

14-11-2014 20:47

Entre les novetats d’enguany hi ha el maridatge amb experiència que ofereixen els cellers

Ajt Sant Pere de Ribes. Arrenca la nova temporada dels sopars i tasts de vins a Sant Pere de Ribes

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Sant Pere de Ribes es prepara per a una nova edició dels Sopars i Tasts de Vins del Massís del Garraf. Aquesta acció, que juntament amb l’Agromercat i el Mercat del Cava i la Tapa forma part del projecte Productes de la Terra, té per objectiu donar a conèixer productors de vi locals i comarcals, restauradors que ofereixen gastronomia de proximitat, així com fer promoció del territori.

Per sisè any consecutiu i durant un mes, del 15 de novembre al 14 de desembre, Sant Pere de Ribes serà l’escenari de diverses propostes de maridatges on es presentaran vins i caves del Massís del Garraf, amb plats representatius de la gastronomia del nostre territori. Enguany destaca el protagonisme dels cellers elaboradors de Sant Pere de Ribes com a element diferenciador del nostre municipi i posant en valor l’entorn natural que ens envolta. També es compta amb la complicitat dels productors. A més a més, el municipi ha passat de tres a quatre cellers elaboradors que presenten el seu producte i ofereixen una visita a les seves instal•lacions: Finca Can Ramon Viticultors del Montgròs, Celler Puig Batet, Celler Torre del Veguer i Celler Vega de Ribes.

La regidora de Promoció Econòmica, Anna Gabaldà, ha explicat que “aquest és el tercer any en què hi participen els cellers amb la novetat que, en aquesta edició, ofereixen un maridatge amb experiència: conèixer l’origen del vi, passejar per la vinya i maridar els seus vins amb productes gastronòmics de proximitat”. Es compta, a més, amb un celler convidat de fora de la comarca del Garraf, la Cooperativa agrícola de Llorenç del Penedès. Sant Pere de Ribes és municipi cooperatiu i s’ha volgut aprofitar l’oportunitat per destacar la importància d’aquest tipus d’empresa en un sector com és el vi.

La imatge dels Sopars i Tasts de vins inclou el codi QR per facilitar l’accés al programa on es detallen les dates, els tipus de maridatge i els preus, així com el telèfon de contacte per fer la reserva prèvia, necessària tant pels sopars i els tasts als establiments de restauració, com pels maridatges amb experiència que organitzen els cellers.

En l’edició d’aquest 2014 hi participen un total de 16 empreses de les quals, 8, són del sector de la restauració i 8 més són cellers. La primera activitat tindrà lloc aquest dissabte, 15 de novembre, a les 11h, al Celler Torre del Veguer, on s’hi farà un maridatge de vins i formatges. El preu és de 21 euros. Per a informació i reserves cal trucar al 93 896 31 90 o enviar un correu electrònic a eventos@torredelveguer.com. Altres propostes d’aquest mateix cap de setmana les serviran el restaurant El Garrofer (dissabte 15, a les 20h, sopar maridat amb Clos Lentiscus, preu 18 euros, reserves al telèfon 93 896 19 52); i el restaurant La Moderna (diumenge 16, a les 20h, degustació i maridatge amb la Masia de la Roqua, preu 10 euros, telèfons de reserves 93 189 31 00 i 661 14 45 67).  La programació completa es pot consultar a la pàgina web de l’Ajuntament www.santperederibes.cat.

Els Sopars i Tasts de Vins estan organitzats per l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes amb el suport de la Diputació de Barcelona, INCAVI i Node Garraf.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.