FORMACIÓ DE L'ADEG
17-11-2014 20:02
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
L'àrea de Formació de l’ADEG ha realitzat un sondeig de prioritats formatives entre una mostra del tot representativa d’empreses del Penedès i el Garraf. El treball d’enquesta s’ha realitzat en el decurs del passat mes d’octubre, amb qüestionaris tramesos per correu electrònic a directius de RRHH i titulars de la gerència.
Pel que fa als sectors d’activitats, un 45% demana formació en l’àmbit del Comerç, mentre que un 29% tenen prioritats en tot allò que té a veure amb la Indústria i un 21% en el Turisme. La Logística, amb un 14%, ocupa el quart lloc en l’escalafó sectorial, seguida per la Construcció, amb un 7%.
A l’hora de prioritzar les àrees formatives, destaca l’Anglès (52%), seguit pel Desenvolupament personal (45%) i la Direcció de Persones (41%). En un percentatge similar de demanda -fregant el 40% dels enquestats- es troben les accions formatives en Màrqueting, Informàtica de gestió i les Competències directives. Les assignatures de l’àrea Comercial (37%) també són exigibles a l’hora de formar el personal de l’empresa.
A la meitat del rànquing de prioritats formatives hi trobem el Disseny i aplicacions web, la Comptabilitat, el Comerç digital, la Fiscalitat, les Finances, la Informàtica iCloud i les Edicions gràfiques publicitàries, totes aquestes amb respostes favorables entre un 22% i un 17% dels directius enquestats. La qüestió Laboral (14%) és menys demanada, i encara ho és menys la parcel•la formativa en Emmagatzematge i estiba (7%). El Català administratiu tanca la llista de preferències, amb poc més del 2%.
No són menys interessants les prioritats en relació amb els horaris de la formació. El segment de major preferència s’emmarca en el matí dels dissabtes, seguit molt de prop pels horaris de capvespre, de dilluns a dijous, i de tarda, en el cas dels divendres. Cal dir, però, que no hi ha excessives diferències entre les diferents opcions horàries, a diferència del que succeïa ara fa 12 anys, quan l’ADEG va realitzar una enquesta comparable a l’actual. En aquell moment gairebé no es contemplava l’opció de dissabte i la majoria es decantava per un horari de classes a darrera hora del dia, els feiners.
També hi ha una diferència rellevant pel que fa a la modalitat formativa. Tot i que un 84% es decanta per la presencial, emergeix la formació semi-presencial, amb una acceptació del 40% i la formació on line, que puja per damunt del 25%.
Finalment, l’enquesta de l’ADEG s’interessava pel grau de coneixement de l’anomenat crèdit formatiu. Encara un 8% de les empreses desconeixen aquesta figura i un 54% ignoren quin és el seu saldo disponible quant a crèdit formatiu, tot just quan estem a punt de tancar l’exercici, moment en què aquest saldo es redueix a zero i es perd l’oportunitat de fer-ne ús. De fet, en els dos últims anys -segons diuen els directius enquestats- només un 65% de les empreses consultades han gestionat la bonificació que els propicia la disponibilitat del seu crèdit formatiu.
PUBLICITAT
PUBLICITAT