DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

E-COMMERCE

Estem perdent la por a pagar online?


Anna Genís Gironés Vilanova i la Geltrú

15-01-2015 19:08

Eix. E-commerce

Les compres per internet s'estan normalitzant? Diria que sí, que cada cop hi ha més ganes de trobar productes especials, exclusius, ofertes... i de que ens portin el que hem comprat a casa.

La gent va perdent la por a pagar online. Cert és que posar la tarja VISA ha deixat de ser un maldecap, sobretot perquè hi ha maneres molt fàcils de comprar. Des de fer una transferència bancaria a pagar-ho amb Paypal, per la qual cosa només cal un correu electrònic.

Fa uns anys era impensable comprar roba o llibres per internet, sempre es deia: m'agrada emprovar-m'ho o m'agrada fullejar el llibre abans de comprar.

Hi ha una nova tendència que es diu showrooming, busco una botiga física on hi hagi el producte que vull comprar, i l'acabo comprant online. També hi ha el ROPO (Research Online, Purchase Offline) Faig la cerca a Internet i acabo comprant a la botiga física.

Per a que ens fem una idea, l'empresa Comscore, després de monitoritzar a més d'un mil·lió de compradors de EEUU, va fer aquestes conclusions:

• El 42% dels que van buscar a Internet van comprar a Internet.
• El 34% dels que van buscar online van comprar offline (ROPO).
• El 21% va buscar online, va acudir a la botiga, va comprovar el producte però va acabar comprant online (ROPO invertit).
• El 12% va buscar primer a la botiga i després va comprar online (ROPO invertit).
• El 7% va comprar a botiga i després va buscar el producte a la web.

Sorpresos?  És un mercat que evoluciona molt ràpidament.

Per això cal que cada negoci disposi de web i si s'escau, botiga online.

S'ha de tenir en compte que cada vegada hi ha més competència, I que la crisi ha fet que també el sector online noti que la gent s'ho pensa molt abans de comprar.

Una dada important, es que només comprarà un 0,76% de les visites que hi haurà a la nostra botiga online. O el que és el mateix, de cada 1.000 persones, 7 persones compraran.

La clau està en la confiança que la botiga pot generar al comprador. No totes les botigues online estan venent. Només aquelles en que la marca sigui coneguda, o en les que el fet de comprar online ens aporta un valor afegit: és més barat, no es troba a cap altre lloc, és un producte exclusiu...  En aquests casos sí que hi ha venda online.

L'arribada dels mòbils intel·ligents i les tauletes, ha fet que es consumeixi i es compri directament des d'aquests dispositius. Per tant hem d'estar preparats per a que accedeixin i comprin des de qualsevol plataforma a la botiga online.

Us poso un exemple que m'és molt proper. L'any 2008 vaig crear un blog de cuina www.llepadits.com (una de les meves aficions des de petita). Cada setmana he publicat una recepta de cuina o una publicació. L'any 2013 quan al blog va evolucionar de 30.000 visites a assolir les 85.000 visites mensuals, vaig decidir que al 2014, ja era el moment de afegir-hi la botiga online. Poc a poc va funcionant, però previament he hagut de definir producte, logística, preu, i quin serà el valor afegit que ofereixo. A banda de la plataforma tecnològica. No tinc pressa, sé que em queda molta feina per endavant, i que d'aquí a dos anys començarà a ser conegut. Com a tot cal molta paciència (o molta inversió).

Com veieu la venda online serà un sector que creixerà molt al 2015, es calcula que a Espanya s'ha venut en botigues online 3.578 Mil·lions d'Euros al primer trimestre del 2014. (Font: CNMC Desembre 2014).

Hi ha negocis físics que disposen de producte molt valuós, i que creant el seu alter ego online, accedirien a tota una franja de clients que ara no tenen. Hem de pensar en els clients que no ens coneixen, als que segur els pot interessar.

Una persona que està en un càrrec municipal em preguntava si volia vendre a Vilanova i rodalies amb la meva botiga online, i quan la meva resposta va ser no, perquè no els puc donar valor afegit, el va sorprendre molt. Posats a vendre, millor que ho facis a l'engròs, oi? No us poseu límits.

Us convido a sommiar què voleu vendre, a imaginar com serà la vostra botiga online i a fer-ho possible.

Anna Genís
Professora de màrqueting online
@annagenis

Llepadits botiga

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.