Vegueria del Penedès

CAMPUS UNIVERSITARI DE LA MEDITERRÀNIA

Fer mala lletra a l'escola


CUM Vilanova i la Geltrú

27-01-2015 10:17

Eix. La grafopsicologia infanti

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Allò de fer mala lletra a l’escola, que en termes més tècnics en diríem disgrafia o trastorn específic de l’escriptura, fa que el nivell de l’alumne a l'hora d'escriure sigui inferior al que correspondria a la seva edat, la qual cosa influeix negativament en el seu aprenentatge i pot provocar un baix rendiment acadèmic. La grafopsicologia infantil és una branca de la grafologia que estudia el desenvolupament emocional i grafomotriu de l'escriptura dels nens i adolescents. I és, precisament, l'especialitat del gabinet +grafo, que dirigeix Ana López a Vilanova i la Geltrú. Aquesta apassionada de la grafologia treballa amb nens i joves d'entre 5 i 16 anys amb disgrafia. López, diplomada en grafopsicologia en orientació familiar i professional, utilitza diferents tècniques per reeducar l'escriptura i d'aquesta manera ajuda els alumnes a transformar la denominada mala lletra en una escriptura llegible, ràpida i progressiva.

La disgrafia pot tenir diverses causes, com ara problemes emocionals, problemes de motricitat fina, hàbits d'escriptura incorrectes o dificultats en l'aprenentatge associades, per exemple a la dislèxia. “Quan un nen és inhibit, agressiu o té problemes familiars també ho deixa veure a través de l'escriptura, ja que és una manifestació del que sentim”, assenyala López. Per aquest motiu, la grafòloga treballa també, amb els alumnes que ho necessiten, l'autoestima, les emocions, els valors i temes com ara la família i els amics. “Quan un nen fa una lletra molt petitona, per exemple, detectem que està inhibit, que és tímid o que té algun problema que fa que no es valori prou a si mateix i, en aquest cas, hauria de fer exercicis perquè la lletra sigui una mica més gran, però alhora hauríem de treballar l'autoestima”, exemplifica.

En aquest context, la mateixa Ana López impartirà, en el marc del Campus Universitari de la Mediterrània, la conferència (gratuïta, places limitades) “La disgrafia a l’escola: què és, com detectar-la i com prevenir-la?”. La xerrada se celebrarà el proper 19 de febrer a l’auditori de Neàpolis i té com a objectiu donar a conèixer les aplicacions de la Grafologia- Grafopsicologia en l’àmbit educatiu. Reflexionar sobre les conseqüències de la disgrafia (mala lletra) en el procés escolar, i en els contextos personal, psicològic i social. I conèixer com la reeducació grafoescriptural pot ajudar a millorar el rendiment escolar i evitar el fracàs escolar.

La conferència s'adreça a pares i mares amb fills en edat escolar, professors i mestres, psicòlegs, pedagogs, logopedes i professionals en contacte directe o indirectament amb els nens i adolescents, així com també a qualsevol persona interessada en aprofundir en l'estudi de l'escriptura infantojuvenil.

Més informació i inscripcions

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.