Vegueria del Penedès

XXII MITJA MARATÓ DE SITGES

Comunicat de CCOO a l'Ajuntament de Sitges sobre el cap de gabinet d'Alcaldia


Secció Sindical de CCOO Ajuntament de Sitges Sitges

01-02-2015 10:25

CCOO, CSI-F, SFP i UGT demanem que es sancioni a David Fullera Caballé per insultar de manera greu, reiterada i violenta una treballadora d’aquest Ajuntament

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Davant les informacions que apareixen a la premsa local i comarcal i desprès de les explicacions donades al Ple, us volem informar que el passat dilluns 26 de gener de 2015, quatre dels cinc sindicats amb representació en aquest ajuntament (CCOO, CSI-F, SFP i UGT) varem entrar un escrit per registre d’entrada per tal de demanar que es sancioni al Sr. David Fullera Caballé (Cap de Gabinet d’Alcaldia), donat que aquest, el passat 11 de gener de 2015, en finalitzar l’acte institucional de cerimònia de lliurament de trofeus de la “XXIIª Mitja Marató de Sitges”,   va  insultar de manera greu, reiterada i violenta, a una treballadora d’aquest  Ajuntament, quan aquesta exercia les seves funcions de tècnica del Servei d’Esports, en presència de multitud de públic present a l’acte (guardonats, patrocinadors, corredors) i a escassos metres d’autoritats.

Els grups de l’oposició (CUP, PP, PSC) van qüestionar sobre aquest lamentable incident i l’escrit presentat pels sindicats. Les explicacions inicials al  Ple, les va donar el Sr. Magí Almirall (que a hores d’ara encara no s’ha interessat per la treballadora), que va faltar a la veritat en dir que “...que no correspon expedient disciplinari al personal eventual”.   El  Decret 214/1990 recull clarament que el  règim disciplinari afecta per igual al personal funcionari, interí, directiu i eventual. En el mateix sentit queda recollit al Decret 243/1995, reglament de règim disciplinari de la funció pública de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, que s’aplica de manera supletòria i que tipifica com a greus aquests fets que ja han estat denunciats a la justícia per part de la treballadora.

Trobem poc adient i molt tendenciosa la intervenció del Batlle que va voler magnificar l’errada humana de l’organització i buscar una intencionalitat, per justificar uns fets que són totalment indignes per desenvolupar un càrrec com el que ocupa el Sr. Fullera. Es va posar en entredit la professionalitat d’una companya d’aquest Ajuntament i es va atacar la seva dignitat malgrat que tant el Regidor de Recursos Humans, com el Regidor d’Esports (que no va obrir la boca en defensa del servei que representa) com el Batlle, tenen un informe que exculpa a la treballadora de les errades que es van produir al 2012 (la corredora es va inscriure incorrectament) i al 2015 (l’empresa contractada com a organitzadora ha  reconegut que va tramitar aquesta inscripció, que va ser presentada fora de termini, però no van inscriure a la corredora com a local).

El Batlle ens va enviar al sindicats un escrit el passat 27 de gener, demanant més dies per acabar de recollir tota la informació i desprès emetre un judici de valor i actuar en conseqüència, doncs tal i com va comentar al Ple, vol “actuar per un cantó i per l’altre”. Però considerem que aquests fets som suficientment greus com per actuar i sancionar amb immediatesa i exemplaritat a la persona, que ocupant un càrrec de responsabilitat en aquest ajuntament, ha maltractat a una treballadora que es troba en acte de servei. No podem acceptar que es posi en entredit d’aquesta manera tant injustificada la professionalitat d’una treballadora municipal. En aquest sentit és també totalment impresentable alguns articles que han aparegut a la premsa local. Volen vendre la idea que una persona pot arribar a merèixer aquest tracte i justificar l’actuació del Sr. Fullera, que per cert ja ha rebut més d’una sanció disciplinària en aquest Ajuntament per motius similars.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.