PUBLICITAT
FLASH
23-04-2003 7:27
Obra d'en Francesc Puigpelat, Apocalipsi blanc significa per a mi el descobriment de la literatura en català. Diccionari en mà, vaig travessar la frontera dels diaris i d'altres primers contactes amb la llengua -que van col·laborar amb les meves ganes de conèixer l'idioma- per quedar-me davant el món literari, amb formes i frases encara desconegudes per mi. El llibre té la virtut de l'excepcionalitat. Per als que pensen que el mercat de les novel·les sembla, cada vegada més, una llarguíssima i monòtona història que mai no acaba, ni tampoc no es renova, Apocalipsi blanc els dóna oxigen; aposta per un camí alternatiu. D'una banda, s'alimenta de les fonts del cinema (Apocalypsis Now), que, alhora, es va inspirar en la història matriu, El cor de les tenebres, obra de la intrèpida ploma de Joseph Conrad. D'altra banda, aquest llibre que va ser premi Josep Pla el 1999, proposa una trama que ens acosta als relats més llunàtics d'Isaac Asimov. Puigpelat ens convida a viure la seva visió del món l'any 2010. Com ara i com sempre, el planeta terra resisteix enmig del caos, de les amenaces de tercera guerra mundial i dels desastres naturals que commocionen fins al pròxim telenotícies. L'orientalista català Llorenç Pàmies, el protagonista de la història d'en Puigpelat, viatja cap a l'Àfrica amb un grup designat per la Unió Europea a investigar el rumor sobre noves pràctiques satàniques i antropòfagues d'unes tribus que viuen al nord del continent. Com hauria de passar sempre, les aventures d'en Pàmies i dels seus companys, la trama en si mateixa, l'Àfrica i el seu antropofagisme, són només meres excuses que donen lloc a cavil·lacions sobre la mort i, especialment, sobre l'home davant la seva més extrema condició.
Són ells -els llibres que més estimem- els que ens van triar a nosaltres, i no a l'inrevés. Es van ficar ben endins i ja no van marxar. Recordar-los ens acosta com mai a l'etimologia del verb: re-cordis, del llatí: passar una altra vegada
pel cor.
Oferim, doncs, un rosa per cada llibre de la nostra vida.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT