Vegueria del Penedès

GRAFOLOGIA

Un 40% dels alumnes de 5è i 6è de primària del Garraf tenen una escriptura deficient


Redacció Vilanova i la Geltrú

12-02-2015 11:24

Alerten que els hàbits inadequats mentre s’escriu estan íntimament relacionats amb la disgrafia o “mala lletra”

EIX. Un 40% dels alumnes de 5è i 6è de primària del Garraf tenen una escriptura deficient

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Gairebé un 40% dels alumnes que cursen 5è i 6è de Primària a la comarca del Garraf tenen una escriptura deficient, segons l'estudi “La Disgrafia a l'escola, a la comarca del Garraf” d'Ana López López, directora del Gabinet de Grafologia Aplicada +grafo, i membre numerari de l'Agrupació de Grafoanalistes Consultius. 

L'escriptura deficient o la mala lletra incideix negativament en el rendiment escolar per part dels alumnes que no corregeixen aquesta disfunció, que en un alt percentatge està causada per hàbits inadequats a l'escola com són agafar malament el llapis o boli, la mala posició de la mà o el cos, o per una col·locació incorrecte del full a l'hora d'escriure.

Segons l’autora, l’estudi ha demostrat la gran dificultat actual en el desenvolupament grafomotriu dels alumnes, la qual cosa es reflecteix en la manca de fluïdesa del moviment gràfic així com la dificultat en la distribució de l’espai gràfic.

Principals conclusions de l’estudi

A continuació exposem les 9 principals conclusions del treball realitzat per Ana López López, directora del Gabinet de Grafologia Aplicada +grafo:

1)  El fet de ser dretà o esquerrà no és un factor a tenir en compte a la disgrafia.
2)  La prensió podria interferir en els nens amb Indicis de Disgrafia i amb Disgrafia Moderada.
3)  El 41,1% dels nens mantenen una postura corporal inadequada mentre escriuen i incrementa els indicis de disgrafia.
4)  La posició incorrecta de la mà, per sobre de la línia, augmenta significativament els nens Clarament Disgràfics.
5)  La col·locació del full vertical incrementa la disgrafia.
6)  La posició de la mà, la postura corporal i la col·locació del full són els hàbits que estan íntimament relacionats amb la disgrafia.
7)  El 37,1% dels nens i nenes són Clarament Disgràfics o Disgràfics Moderats.
8)  Per cada nena Clarament Disgràfica hi ha 4 nens Clarament Disgràfics.
9)  Hi ha el doble de disgràfics al 5è Curs de Primària que a 6è Curs.

 


Davant aquests resultats queda demostrat que la Disgrafia és un greu problema a l’escola i que interfereix negativament en el rendiment acadèmic. Els hàbits inadequats durant el procés d’aprenentatge són clarament nocius per al bon desenvolupament de l’escriptura i en conseqüència del rendiment escolar.

 

Els resultats de l’estudi, que ha estat entregat a la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, demostren que amb la intervenció dels diferents agents de l’educació, es pot no només reduir el nombre de nens disgràfics, sinó prevenir la disgrafia, amb pocs recursos i amb la formació adequada dels professionals de l’ensenyament.
 

 

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.