Vegueria del Penedès

ARRENCA LA TEMPORADA

Els Bordegassos completen tres castells de 7 i ja posen quints a la torre de 8


Marc Ortiz de Urbina Vilanova i la Geltrú

23-03-2015 19:11

La colla de Vilanova aprofita l'assaig amb camisa per fer un nou pas endavant

Bordegassos. Prova de torre de 8 fins a quints

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Primers castells de set descarregats de l'any i proves de qualitat de cara als castells de vuit. Aquest és el balanç de l'assaig amb camisa que els Bordegassos de Vilanova van celebrar diumenge a la tarda al seu local d'assaig. La jornada va comptar amb una bona assistència de castellers i simpatitzants, fet que va permetre completar amb molta comoditat castells com ara el quatre de set amb l'agulla i també es va anar més enllà en les proves de folre, posant els quints a la torre de vuit.

Els de la camisa groc van començar descarregant el quatre de set. Van continuar amb el quatre de set amb l'agulla i també van descarregar el tres de set. Tots aquest castells sencers es van completar amb l'acompanyament de gralles. L'objectiu era fer l'assaig el més semblant possible a una diada convencional.

Entremig van anar intercalant proves amb castells de sis net. Una de les primeres va ser la torre de sis neta, clara prova de torre de set. La torre neta ja és una prova que els vilanovins l'estan completant amb molta regularitat aquestes darreres setmanes. Aquest cop es van permetre el luxe d'introduir-hi un canvi respecte l'alineació dels darrers cops. Al llarg de la tarda els Bordegassos també van completar el cinc de sis net, en aquest cas amb una alineació especialment lleugera.

Abans de posar el punt i final a la tarda descarregant el pilar de cinc, els Bordegassos també van assajar dues pinyes de castell de vuit. Amb la del carro gros van posar els quints del castell, tot el tronc del quatre de vuit a excepció del pom de dalt, mentre que a la prova de torre de vuit, per primer cop a la temporada van posar-hi els quints. Amb aquest assaig, els vilanovins encadenen cinc setmanes consecutives assajant folres. Per primer cop a la història, ho fan des del primer dia.

En acabat, va tenir lloc un berenar popular i el local va seguir ple fins la bandera per seguir en pantalla gegant el partit de futbol entre el Barça i el Madrid.

El debut oficial a plaça dels Bordegassos aquesta temporada serà el diumenge 12 d'abril al Vendrell, on compartiran plaça amb els Xiquets de Reus i els Nens del Vendrell. Fins aleshores, els de la capital del Garraf seguiran centrant la seva activitat als assajos. Els assajos generals de la colla tenen lloc cada divendres a partir de les deu de la nit i els dimecres a partir de les vuit del vespre. En ambdós casos, una hora abans comença l'assaig de canalla. Tots els assajos són oberts al públic i tenen lloc al local de la plaça de les Casernes número 2.
 

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.