BTT
04-04-2015 9:40
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
La VolCat Gran Premi Diputació de Barcelona més internacional i amb més participació ha començat amb la victòria i liderat del vigent campió, el portuguès Tiago Ferreira del Team Protek, que ha completat els 58 quilòmetres de l'etapa de Vilanova i la Geltrú amb un temps de 02:04:53. En categoria femenina la vencedora de l'etapa i el lideratge de la general ha estat per Adelheid Morath del BH-SR Suntour-KMC.
La primera etapa de la VolCat s'ha disputat a Vilanova i la Geltrú sobre un traçat molt ràpid de 58 quilòmetres amb poca dificultat tècnica que ha permès als 600 ciclistes participants rodar a velocitats molt altes. Tiago Ferreira ha demostrat que és el millor sobre aquest tipus de terreny i s'ha imposat avantatjant als ciclistes del BH-SR Suntour-KMC Victor Koretzky en 40 segons i a Jordan Sarrou en 41. L'etapa ha transcorregut amb els favorits rodant en grup amb alternatives al capdavant fins que Ferreira i Sebastien Carabin del Merida-Wallonie han trencat la cursa, tot i que Carabin no ha pogut aguantar l'empenta del líder i Ferreira ha completat en solitari la segona part de l'etapa.
En fèmines la victòria ha estat per la corredora del BH-SR Suntour-KMC i actual campiona d'Alemanya, Adelheid Morath, que després de superar a Claudia Galícia del Polar-Trek al quilòmetre 10 ha seguit sense oposició parant el cronòmetre a 02:27:24, mentre que Galícia ha rodat al costat de la tercera classificada, la finlandesa Sonja Kallio del Team Medilaser-Specialized, i han entrat en meta a 54 segons i un minut respectivament. Una de les grans favorites, la campiona belga Githa Michiels del Versluys Team i guanyadora del Gran Premi Ciutat de Barcelona disputat fa tan sols dues setmanes, ha estat quarta a 2 minuts i 9 segons de la guanyadora. Pel que fa a la representació espanyola el primer classificat masculí és David Valero de l'Olimpia Factory Team en novena posiciói entre les dones Claudia Galícia és segona mentre que Anna Villar del Tomàs Bellès-Cannondale està en cinquena posició. La classificació per equips l’encapçala el BH-SR Suntour-KMC seguit del Versluys Team i el Tomàs Bellès-Cannondale.
La segona etapa de la VolCat tindrà sortida demà a les 9h a la Pobla de Claramunt i serà la més llarga de la prova amb un total de 85 quilòmetres i 2.916 metres de desnivell positiu combinant pistes i senders per la comarca de l'Anoia que, sense cap dubte, poden marcar el desenllaç de la cursa.
PUBLICITAT
PUBLICITAT