MILLORA DE LA XARXA
29-06-2015 11:43
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Endesa ha reformat tecnològicament 63 centres de transformació del Garraf i de l’Alt Penedès, així com 10 interruptors-seccionadors d’una línia aèria de mitjana tensió, amb l’objectiu de millorar la qualitat del servei a 45.000 clients d’ambdues comarques. Gràcies a aquesta acció, no només es garanteix el bon funcionament dels equips sinó que s’allarga la seva vida útil.
En concret, l’actuació ha consistit a substituir les bateries de 3 interruptors-seccionadors d’una línia de mitjana tensió a 25 kV i de 26 centres de transformació a la comarca del Garraf. Així mateix, a l’Alt Penedès, s’han substituït les bateries de 7 interruptors-seccionadors i de 37 centres de transformació, per tal de garantir, d’aquesta manera, una bona qualitat en el subministrament elèctric. Cada any, i de forma acotada al territori, es duu a terme el canvi progressiu de bateries.
Els centres de transformació telecomandats són equipaments que funcionen mitjançant elements d’actuació remota i un sistema de comunicacions. Aquest permet accionar a distància, des del Centre de Control que la Companyia té a la seu de Barcelona, els dispositius de maniobra i permet evitar la necessitat de desplaçar equips sobre el terreny en cas d’incidències, ja siguin pròpies o derivades de l’acció d’agents externs. D’aquesta manera s’estalvia temps en la localització d’avaries, amb la conseqüent reducció del temps d’interrupció del subministrament elèctric.
La inversió, aportada íntegrament per la Companyia, ha estat de 9.300 euros i forma part del pla d’inversions d’Endesa per a millorar les infraestructures elèctriques de les comarques del Garraf i l’Alt Penedès.
PUBLICITAT
PUBLICITAT