Vegueria del Penedès

FLASH

El govern i l'oposició de Cubelles s'enfronten al ple per la construcció de la nova biblioteca


EL PUNT

22-05-2003 7:31

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!


La construcció de la nova biblioteca de Cubelles va ser un dels temes més polèmics que va tractar-se al ple municipal de dilluns. La discussió va sorgir arran d'una moció presentada per Iniciativa per Cubelles a petició d'Esquerra Republicana de Catalunya. El document demanava que es tingués en compte un estudi sobre l'estat de la biblioteca del municipi i un projecte sobre les necessitats de Cubelles d'un nou equipament com aquest.
L'estudi ha estat elaborat per un equip de professionals a petició d'ERC. Segons aquesta anàlisi, al municipi li cal urgentment una nova biblioteca més àmplia i ben dotada que l'actual, instal·lada al casal de Cultura.
El regidor de Cultura, Joan Albet, va assegurar que l'equip de govern treballa actualment amb la Diputació de Barcelona per construir el nou equipament, tot i que hi ha problemes d'emplaçament. Segons el regidor de Cultura, s'han intentat trobar terrenys propers al mercat municipal; tenint en compte que les finques on se situaria el nou edifici no són de titularitat pública i cal negociar-ne la compra amb els propietaris, el procés s'ha endarrerit, segons Albet.
La regidora d'Iniciativa per Cubelles, Pilar González, va destacar que l'any 1999 el seu grup va intentar consensuar un projecte per construir la nova biblioteca, però no va ser possible per culpa del govern.
La moció proposada per ERC no va aconseguir aprovar-se, ja que només hi van votar a favor els grups de l'oposició (el PSC i ICV). El govern (Entesa per Cubelles, CiU, PP i Grup Mixt) van votar en contra de la proposta.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.