PUBLICITAT
FLASH
03-06-2003 17:40
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.
Els tècnics del Ministeri de Foment ja han començat a treballar en l'elaboració de la documentació necessària per redactar el conveni que signaran amb l'Ajuntament de Vilafranca per definir el cobriment de la via del tren. El pas del tren de gran velocitat per la capital de l'Alt Penedès tancarà una assignatura pendent. Si tot segueix el seu curs, les obres podrien començar a la tardor. Primer s'enfonsarà el traçat actual, es definirà el traçat del TGV i, finalment, es col·locarà la tapa que hauria de permetre superar la barrera que ja es va intentar superar fa vint anys. Les obres generals duraran dos anys. Després s'iniciarà un procés participatiu per definir i perfilar com ha de ser el nou espai que sorgirà sobre les vies.
La reforma de les andanes de l'estació de Vilafranca i el cobriment de la via tal com s'ha pactat finalment amb el Ministeri de Foment permetrà que el passeig Rafael Soler es pugui integrar completament i sense cap impacte visual en la nova imatge d'aquest punt de la ciutat. La via del tren quedarà totalment coberta des del carrer Montblanc fins a la prolongació del carrer Papiol, més enllà de la plaça Torras i Bages. De moment, els tècnics del Ministeri preparen la informació tècnica del projecte que executaran conjuntament amb el Ministeri i que permetrà reduir els costos de les obres de 12 milions d'euros. A més, la setmana passada el Parlament va demanar a la Generalitat que es comprometi a participar econòmicament en el projecte, fet que permetria reduir els costos i encarar el projecte amb més bona disposició.
El regidor d'Urbanisme, Josep Soler, creu que tot i la rapidesa amb què tothom s'ha compromès a treballar a partir d'ara, les obres no podran començar abans de la tardor. Abans s'ha de refer i signar el conveni entre el Ministeri i l'Ajuntament de Vilafranca i, després, s'han d'encaixar els projectes d'enfonsament de la via i de cobriment del traçat. Els projectes s'executaran conjuntament tot i que l'enfonsament del traçat serà a càrrec del ministeri, que també construirà els murs que hauran de suportar la tapa que pagarà l'Ajuntament.
Les obres de cobriment de la via del tren duraran prop de dos anys, segons va anunciar el ministeri, que s'ha compromès a no interrompre el servei mentre durin les obres. L'alcalde de Vilafranca, Joan Aguado, creu que el compromís final del Ministeri de Foment de fer les obres d'acord amb les necessitats de la ciutat permetran fer un gran projecte de cohesió dels barris. De fet, el regidor d'Urbanisme destaca que el projecte de cobriment serà relativament ràpid, però, en canvi el procés d'unió dels barris i el desenvolupament de la nova zona hauria de ser més lent i hauria d'anar acompanyat
de la participació de tothom perquè «no sigui una sorpresa». Per a Josep Soler és important que a l'hora de definir el nou espai hi pugui intervenir el màxim nombre de persones i entitats possible. L'objectiu final ha de ser guanyar un nou espai de serveis i comunicació i millores en el servei ferroviari de la ciutat, obrint les portes a nous projectes de connexió no només amb Barcelona.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT