DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

JUNTA LOCAL DE SEGURETAT

El conseller Jané destaca la disminució en un 4% dels fets delictius a Sant Sadurní d'Anoia


Redacció Sant Sadurní d'Anoia

02-12-2015 18:59

El conseller d’Interior, Jordi Jané, ha assistit avui a la Junta Local de Seguretat de Sant Sadurní d’Anoia juntament amb l’alcaldessa del municipi, Maria Rosell

El conseller d’Interior, Jordi Jané, ha assistit avui a la Junta Local de Seguretat de Sant Sadurní d’Anoia juntament amb l’alcaldessa del municipi. G

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.

El conseller ha fet una valoració molt positiva de les dades de seguretat analitzades, “amb una ràtio de 41,4 fets per 1.000 habitants a Sant Sadurní estem millor que al conjunt de l’Alt Penedès amb 47,7 fets per 1.000 habitants i molt més que la mitjana de Catalunya que té una ràtio de  66,2 fets”.

Jané ha destacat que el total de fets han disminuït un 4,1% respecte els fets penals del període anterior (novembre 2013-octubre 2014). “Tenim millors dades que fa un any” ha dit. Els delictes contra les persones han disminuït un 24,2% (de 99 a 75), els relatius a la seguretat viària pateixen un descens del 10,5% (de 19 a 17), i els delictes contra l’ordre públic també disminueixen amb un 50% (de 8 a 4).

El conseller també ha explicat que “pel que fa als fets contra el patrimoni, el conjunt de robatoris amb força en general han baixat un 30,4% i els robatoris amb violència i/o intimidació també han disminuït”. En aquest sentit, els que presenten més disminució són els robatoris amb força interior de vehicle amb un 72% al passar de 25 a 7 casos.

El titular d’Interior ha destacat la gestió i la col·laboració entre l’Ajuntament, la Policia Local, els Mossos d’Esquadra i la resta de forces i cossos de seguretat per aconseguir aquests bons resultats. “Amb temes de seguretat tots hem d’actuar i col·laborar activament per evitar fets delictius i protegir la seguretat de les persones” ha destacat.

Durant la seva visita al consistori el conseller també ha signat el Llibre d’Honor de l’Ajuntament.

A l’acte d’avui també hi han assistit la cap de la Regió Policial Metropolitana Sud, la comissària Cristina Manresa, i l’ inspector cap de la Policia Local de Sant Sadurní d’Anoia, Daniel Corral, entre d’altres autoritats.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.