PUBLICITAT
GRUP ORGANITZAT
28-01-2016 22:13
Els Mossos d'Esquadra van detenir in fraganti, el 19 i el 20 de gener, quatre homes, d'entre 25 i 30 anys i de nacionalitat albanesa, com a presumptes autors de robatoris a cases de l'Alt Penedès. La policia considera que es tracta d’un grup organitzat, tot i que els detinguts actuaven per separat. Se'ls considera presumptes autors de dos robatoris amb força a interior de domicili comesos a Gelida i a Sant Pere de Riudebitlles. Amb aquestes detencions, es dóna per desarticulat aquest grup però la investigació continua oberta i no es descarten més detencions.
La primera actuació va tenir lloc el dimarts 19 de gener a Gelida. Una dona passejava pel carrer i va veure la llum de casa seva encesa, cosa que li va estranyar ja que sabia que no hi havia ningú. Tot seguit va veure dues persones que en sortien i fugien cap a la muntanya. Va alertar la policia, que va enviar-hi dues patrulles de Mossos i una de Policia Local.
Poc després els mossos van veure en un carrer pròxim dos homes en actitud sospitosa, per la qual cosa els van identificar. Durant l’escorcoll els van trobar el que la policia considera eines susceptibles per cometre un robatori, de manera que van acabar detinguts i traslladats a dependències policials.
La segona actuació va tenir lloc l'endemà, quan dos testimonis van alertar sobre un vehicle amb tres individus a dins, que no eren veïns de la zona, i que circulava a poca velocitat i fent maniobres estranyes a Sant Pere de Riudebitlles.
Efectius de la policia van començar a buscar-lo per la zona quan van rebre l’avís que s’acabava de produir un robatori en un domicili d'aquest municipi. Poc després van trobar un vehicle com el descrit que circulava per la carretera BP-2151 a l’alçada de Sant Pere de Riudebitlles, amb tres ocupants a l’interior. Els agents el van aturar, moment en què el copilot va obrir la porta i va fugir corrents per la carretera en direcció Sant Sadurní d’Anoia. Els altres dos ocupants van quedar detinguts. A dins hi van trobar diverses eines.
Arran de les investigacions posteriors, la Unitat d’Investigació de la comissaria de l’Alt Penedès ha pogut vincular aquests quatre homes, de nacionalitat albanesa, amb un grup organitzat, que operava a la comarca de l’Alt Penedès. Amb aquestes detencions, es dóna per desarticulat aquest grup però la investigació continua oberta i no es descarten més detencions.
Els detinguts van passar a disposició judicial, i el jutge en funcions de guàrdia va decretar la seva llibertat amb càrrecs.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT