AJUTS ESCOLARS
16-03-2016 10:52
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Aquest curs actual, 1.458 alumnes de la comarca han rebut beques de menjador escolar. La sol·licitud total, però, ha estat de 1.900 en el conjunt del Baix Penedès. Aquest fet comporta un volum molt elevat de tràmits i gestions, que el Consell Comarcal del Baix Penedès té dificultats per assumir.
Amb l’objectiu d’agilitzar el procés, s’ha arribat a un acord econòmic amb els quatre ajuntaments més grans de la comarca (El Vendrell, Calafell, Cunit i l’Arboç) per tal que col·laborin en la contractació de 2 auxiliars administratives que permetran donar resposta més ràpidament a les famílies sol·licitants. Fins ara, els alumnes becats no rebien l’acceptació fins pràcticament un mes després d’haver iniciat el curs. Així, s’evitarà que comenci el curs lectiu i no estiguin lliurades la major part de beques menjador.
El conseller comarcal d’Ensenyament, Kenneth Martínez, ha destacat ‘la capacitat per sumar esforços a través de l’aprovació d’aquest conveni amb els ajuntaments’, i es mostra obert en què hi puguin col·laborar d’altres.
La presidenta del Consell Comarcal del Baix Penedès, Eva M. Serramià, ha remarcat que ‘és aquesta una manera de donar una resposta ràpida i àgil a l’atorgament de beques’.
L’àrea d’ensenyament del Consell Comarcal és qui s’encarrega de tramitar les beques de transport i menjador escolar. El 50 per cent de les sol·licituds que arriben són del Vendrell (735 acceptades), un 28 per cent corresponen a Calafell, un 17 per cent a Cunit, i un 4 per cent a l’Arboç.
PUBLICITAT
PUBLICITAT