DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

100 LITRES PER SEGON

Acord per garantir les necessitats de reg a la conca del riu Foix els propers sis mesos


Redacció Castellet i la Gornal

20-04-2016 12:05

L'embassament de Foix està pràcticament al 100% de la seva capacitat

L'embassament de Foix està pràcticament al 100% de la seva capacitat. Generalitat de Catalunya

La comissió de desembassament del Foix, que s’ha celebrat aquest dimecres a l’Agència Catalana de l’Aigua, ha acordat per unanimitat una dotació d’1,58 hm3 per satisfer les demandes de reg de la Comunitat de Regants del Foix fins al mes de setembre, que és quan finalitza la campanya de reg. En aquest sentit, s’alliberarà de mitjana un cabal de 100 l/s durant els propers sis mesos.

En la trobada també s’ha analitzat l’evolució en els darrers mesos de l’embassament de Foix, que, tot i que les pluges han estat lleugerament superiors a la meitat del que es habitual, se situa pràcticament al 100% de la seva capacitat, i també s’han abordat altres temes com el balanç de la campanya de l’any passat.
 

Espais de trobada amb els usuaris

Les comissions de desembassament són espais on s'assumeixen les funcions de participació en la gestió dels recursos hídrics de les conques internes catalanes, tal com preveu la Llei 10/2011 de 29 de setembre de simplificació i millora de la regulació normativa. En aquestes comissions es determinen les dotacions d'aigua per satisfer les diverses necessitats d'abastament, reg i usos ambientals. També s'aborden els temes d'interès de cada àmbit.

Hi ha establertes quatres comissions de desembassament (Ter-Llobregat, Muga, Foix i Riudecanyes), corresponents als diferents trams regulats de les conques internes catalanes.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.