Vegueria del Penedès

ENSENYAMENT

Els pares volem escollir i no ens deixen


AMPA Pompeu Fabra Cunit

02-05-2016 11:49

Avui dia 2 de maig, a partir de les 16:15 hores farem una recollida de signatures davant de l'escola per reivindicar l'apertura d'una segona línia de P3

El CEIP Pompeu Fabra, escola pública de Cunit. Eix

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

El CEIP Pompeu Fabra, escola pública de Cunit, considerada d’alta complexitat educativa pel departament de la Generalitat, està passant per un moment dur  que ens fa lluitar davant de la injustícia social que ens estan fent patir.

Som una escola que en el curs 2014- 2015, com a moltes escoles de Catalunya,  ens van treure una línia de P3, sota la justificació de baixa matriculació.

Aquest darrer any, la escola ha fet molts canvis qualitatius en el projecte, i ha lluitat sense aturar.se per millorar la seva imatge i per poder oferir als pares del municipi de Cunit una oferta innovadora, social i pedagògicament forta i estable; gràcies a aquest esforç, La escola ha tingut un gran nombre de preinscripcions, unes 35, que a part de fer-nos sentir orgullosos del esforç de tots plegats, ens ofereix la possibilitat d’obtenir de nou la segona línia de P3.

Doncs bé; el departament d’ensenyament creu que la justificació del numero de preinscripcions, que en el seu dia va servir per treure’ns la línia ara no serveix per justificar la seva instauració de nou.

No els i serveix  això, ni l’esforç, ni el resultat qualitatiu del projecte pedagògic, ni tan sols miren més enllà, veient com queda el  futur educatiu de Cunit, el qual es presenta molt fosc; una de les raons més fortes per obrir un altre línia, es que de no ser així, totes les escoles estaran al límit d’alumnes i els nens no tindran mai la possibilitat de repetir curs si ho necessiten: però clar, potser les necessitats educatives dels nens, no es el que prima en aquest  moments; Preferim pensar que no son els diners el que manen: Seria Trist , molt trist.

Sabem que el nostre cas no es aïllat: aquests darrers dies no paren d’aparèixer noticies arreu de Catalunya amb problemàtiques semblants: escoles públiques amb projectes socials innovadors que no obtenen recolzament per part de l’administració ni el departament. Es dur pensar, que aquesta lluita educativa encara no està guanyada socialment i que queden moltes batalles per lliurar, però hi batallarem, d’això que no quedi cap dubte.

I per últim, no som els pares qui hem d’escollir la escola on aniran els nostres fills? no se’ns demana que siguem responsables a l’hora d fer-ho...i quan ho hem fet.. qui es responsabilitza de portar a terme els nostres desitjos, la nostra coherència educativa. Es de justícia social atorgar de nou això que amb tant esforç els professionals s’han guanyat a pols, dia a dia, i que el resultat actua en benefici de tota una comunitat.

Perquè partim de la premissa que la educació dels nostres fills es el més important.

Per que volem una educació que garanteixi la igualtat d’oportunitats i la compensació de les desigualtats.

AMPA Pompeu Fabra

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.