PUBLICITAT
CREATIVITAT
06-05-2016 21:07
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.
Aquest divendres s'ha presentat TheCreativeNet, la primera plataforma en línia especialitzada en creativitat. Segons un comunicat, es tracta d'una xarxa que identifica, interconnecta i dóna visibilitat i projecció al talent creatiu de Barcelona i Catalunya, i que ja compta amb més de 1.000 creadors de totes les disciplines artístiques: dissenyadors gràfics i industrials, fotògrafs, arquitectes, músics, artistes plàstics; així com creatius del sector gastronòmic, del cinema, la moda, la dansa o el teatre. La plataforma se centra a la pàgina web , que consisteix en un mapa interactiu que parteix amb 1.000 referències i que creix de forma orgànica a través de les prescripcions dels propis creatius.
La periodista i fundadora de TheCreative.Net, Bibiana Ballbè; el creatiu publicitari Toni Segarra; l'expert en la transformació digital Genís Roca; i el director general de Barcelona Global, Mateu Hernández, han presentat aquest divendres la primera plataforma en línia especialitzada en creativitat: TheCreativeNet.
Aquesta xarxa també té associat el blog www.thecreative.net, que difon tot tipus de contingut relacionat amb la creativitat en general i les novetats i projectes dels integrants de la plataforma. A més, la plataforma també compta amb l'espai TheCreativeLab, des d'on s'organitzaran trobades, exposicions, reunions, workshops, masterclass i concerts.
L'equip que hi ha darrere de TheCreativeNet està format per periodistes i gestors culturals. Tots ells han construït aquesta plataforma amb "la ferma convicció que la creativitat juga una part fonamental en tot, que pot ésser aplicada en tots els àmbits i que té un
impacte directe en l'economia i la societat".
Entre els creadors que formen part de TheCreativeNet destaquen: els actors Nao Albet & Marcel Borràs; l'estudi Arquitectura G; la il·lustradora Paula Bonet; l'actriu Aina Clotet; el músic Joan Colomo; els desenvolupadors de sistemes interactius i experiències Domestic Data Streeamers; l'actor Miki Esparbé; l'agència de disseny Folch Studio; la cantant Núria Graham; la revista Jot Down; el fundador de l'estudi Lo Siento; MUCHO, Borja Martínez; la dissenyadora de moda Krizia Robustella; l'il·lustrador Conrad Roset; el director i productor de cinema Albert Serra, i el dissenyador gràfic Alex Trochut.
Bibiana Ballbè ha afirmat que The CreativeNet és una xarxa necessària i útil perquè "és important identificar a alguns dels professionals amb més potencial creatiu d'aquest país". "La creativitat avui és totalment transversal i té un impacte totalment directe amb l'economia i la societat", ha assegurat.
Toni Segarra ha remarcat "la necessitat que existeix per part de les organitzacions i de les empreses de captar talent creatiu, de treballar cada cop més amb talent creatiu però que a la vegada no saben on trobar-la".
Genís Roca també ha definit aquesta plataforma com "el mapa de creatius que hi ha a casa nostra". Per la seva banda, Ricard Robles ha subratllat que "el talent d'una ciutat és un dels seus actius principals".
Dilluns que ve, a les 19.30 hores es farà una festa de presentació d'aquesta plataforma a l'antiga fàbrica Estrella Damm que comptarà amb molts dels creadors que formen part de TheCreativeNet.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT