DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

AGÈNCIA CATALANA DE CONSUM

Multa de dos milions d’euros a Renfe per no informar de diferències de preus en els bitllets de tren


ACN Barcelona

01-07-2016 20:34

L’Agència Catalana de Consum (ACC) ha multat Renfe amb dos milions d’euros per no informar els usuaris de les diferències entre els preus dels bitllets de llarg recorregut venuts a les taquilles o a les màquines expenedores. Segons ha avançat el conseller d’Empresa i Ocupació, Jordi Baiget, en una entrevista a l’ACN, el Govern ha de vetllar perquè es compleixin els drets dels consumidors, com és disposar d’informació sobre els diferents preus d’un bitllet depenent de si es compra per una via o l’altra. L’agost de 2015, l’ACC ja va instar l’operadora ferroviària a informar els usuaris d’aquesta diferència de preus. Segons el conseller, el Govern ha procedit a la sanció davant dels “incompliments reiterats” de Renfe.

El conseller ha defensat que l’ACC “no actua arbitràriament, sinó que ho fa de manera reglada” i ha defensat la sanció contra Renfe. Consum va tenir coneixement que, a l’estació de Barcelona-Sants, l’empresa Renfe havia estat aplicant preus diferents als bitllets en funció de si el pagament es feia per les taquilles de l’estació (més cars) o mitjançant les màquines automàtiques. Els responsables de l’ACC van poder comprovar que a l’estació no hi ha cap cartell indicatiu que informi de la referida diferència ni tampoc s’informa a través de la megafonia de l’existència de dos tipus de preus.

El conseller s’ha referit també a el requeriment fet per Consum a Vueling pels retards que han afectat els seus passatgers durant les darreres setmanes i que l’aerolínia ha atribuït a una vaga de controladors a França. “Estem vetllant perquè es compleixin drets dels consumidors, com és poder ser transportat a l’hora i a la destinació que fixi el bitllet. L’empresa pot fer les pràctiques comercials que vulgui però el consumidor té dret a rebre el servei que ha contractat”, ha comentat. Baiget ha conclòs que, en aquest cas, “caldrà veure si és un problema concret o si és una pràctica objecte de sanció”.

Nova normativa comercial

A nivell comercial Baiget ha confirmat que el Departament d’Empresa i Coneixement està estudiant una nova llei de comerç que permeti més llibertat en les promocions a les botigues, però que no es planteja “l’obertura indiscriminada” els diumenges ni tampoc que els establiments puguin aixecar persianes durant les 24 hores del dia. Pel que fa a la llei d’equipaments comercials, el conseller ha defensat mantenir els criteris que fixen l’obertura de les botigues en la trama urbana de pobles i ciutats: “Volem un comerç urbà i no un a les perifèries que despobli el centre de les ciutats”, ha conclòs.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.