PUBLICITAT
PARC NATURAL DEL FOIX
04-07-2016 9:10
El castell de Penyafort es troba situat al sud de Santa Margarida i els Monjos, vora el curs del Foix i ben a prop d'una sèrie d'indústries. És un conjunt format per les restes de l'antic casal fortificat de Penyafort, un convent i una església. Aquest espai, de diferents etapes arquitectòniques, és la porta d'accés al Parc Natural del Foix.
El castell de Penyafort, edificat possiblement el segle XI, era format, en un començament per una torre i una casa quadra com també ho eren els castells de Moja (981) i Canyelles (992). Aquests petits castells tenien una funció subsidiària i doble: eren nuclis de protecció per als camperols que colonitzaven les noves zones conquerides als serraïns i al mateix temps servien d'avançades per a prevenir els atacs al Castell d'Olèrdola
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT