Vegueria del Penedès

SERVEIS URBANS

Sitges inverteix 90.000 euros en la renovació de contenidors


Redacció Sitges

23-11-2016 11:10

La regidoria de Serveis Urbans ha instal·lat ja els primers 23 i continuarà el procés de substitució en els propers dies

Sitges inverteix 90.000 euros en la renovació de contenidors. Ajuntament de Sitges

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

L’Ajuntament de Sitges ha començat la renovació dels contenidors a la via pública de Sitges. La regidoria de Serveis Urbans destinarà aquest any 90.000 euros per renovar 68 contenidors per a recollida selectiva de paper, vidre i envasos que es distribuiran a diferents punts del nucli de Sitges, Garraf i Les Botigues. 35 seran per a paper i cartró, 26 per a envasos i 7 per dipositar el vidre.

La regidora de Serveis Urbans, Carme Almirall, apunta que “estem instal·lant els primes contenidors al carrer de la Bassa Rodona i Europa, i la resta es col·locaran a la façana marítima per substituir les bateries de contenidors que hi ha soterrats”.  També s’ha previst una inversió per renovar papereres. Carme Almirall destaca que “aquestes dues accions se sumen a la incorporació d’un agent cívic per tal de desenvolupar tasques de conscienciació de la ciutadania, ja que sense el civisme de les persones els plans de neteja no funcionarien”.

Un altre iniciativa que s’ha posat en marxa és una campanya junt amb el sector turístic per explicar quina és la manera de fer la gestió dels seus residus i ser sostenibles. En els propers dies, conjuntament amb el Gremi d’Hostaleria de Sitges, la campanya continuarà amb reunions de petit format per detectar les necessitats zona per zona. També s’ha canviat l’horari de recollida d’andròmines i s’ha passat a la nit per facilitar que les persones puguin dipositar els seus objectes i per millorar l’estètica de la vila.

Paral·lelament, l’Ajuntament ha iniciat un procés de participació ciutadana per recollir els punts febles de la gestió de residus per tenir-los en compte de cara a configurar el nou servei de neteja, un cop finalitzi la concessió actual. El procés de participació que s’ha iniciat ara durarà 8 mesos i finalitzarà amb l’anàlisi i l’entrega de la diagnosi. El procés de participació ciutadana posa a l’abast del veïns i veïnes diferents eines per a poder donar l’opinió. L’element central que recollirà tota la informació relativa al procés serà el web www.participasitgesnet.com. Al web ja està disponible un qüestionari on-line per facilitar la participació ciutadana i que des de casa es pugui participar en el procés.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.