PUBLICITAT
NOTA DE PREMSA
11-09-2003 12:31
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.
La secció oficial Fantàstic estrenarà títols com Gozu (Japó, 2003), una variant del cinema de yakuzes barrejada amb elements de cinema de terror. Es tracta de la darrera pellícula del conegut i prolífic realitzador Takashi Miike, autor de més de 50 llargmetratges, entre els quals trobem Audition (Japó, 1999) i la trilogia Dead or Alive (Japó, 1999-2002). La primera part daquesta trilogia es podrà veure dins la retrospectiva de cinema contemporani japonès que se celebrarà durant el Festival, a més daltres títols com Graveyard of Honour (Japó, 2002) o Shangri-la (Japó, 2002). La projecció duna part de lextensa producció cinematogràfica de Miike servirà per retre homenatge a aquest emblemàtic director, que serà un dels convidats dhonor daquest any.
Pel que fa al cinema fantàstic europeu, un dels títols confirmats dins daquesta secció és Haute Tension (França, 2003), dAlexandre Aja, i que, tal i com apunta el seu director i co-guionista, és un homenatge al cinema de gènere de terror. Per altra banda, el director català Pau Freixas presentarà Cámara oscura (Espanya, 2003), un thriller psicològic protagonitzat per Silke, Unax Ugalde, Andrés Gertrudix, Diana Lázaro i Adrià Collado.
Altre títols confirmats a la Secció Oficial Fantàstic són Wrong Turn (EUA, 2002), de Rob Schmidt, una història dacció i de terror, en la línia de La Matanza de Texas, protagonitzada per la nova scream queen Eliza Dushku (Vida de este chico, A por todas) i Jeremy Sisto (Tormenta blanca, May), i lesperada versió cinematogràfica de la famosa sèrie de televisió de la BBC, The singing detective (Gran Bretanya, 1986). Conservant el mateix títol, la pellícula The Singing Detective (2002, EUA) és obra de Keith Gordon i està produïda per lactor i director Mel Gibson, que ha reunit un repartiment estellar encapçalat per Robert Downey Jr, el mateix Gibson, Robin Wright Penn, Katie Holmes i Jeremy Northam.
Un any més, la secció Orient Express presentarà les darreres produccions del cinema de gènere oriental. Entre daltres, shi exhibiran films premiats a festivals darreu del món, com Aragami (Japó, 2002), de Ryuhei Kitamura (Versus, vista a Sitges 2000), Save the green planet (Corea), de Jang Jun-Hwan o So Close (Hong Kong, 2002), una producció dacció que ha estat un gran èxit de taquilla al seu país, dirigida per lactor i expert en arts marcials, Cory Yuen.
Un altre del títols del cine oriental que es podrà veure al Sitges 2003 és Zatoichi (Japó, 2003), la darrera pellícula de Takeshi Kitano, per la que va ser premiat com a millor director a ledició de la Mostra de Venècia daquest any. A més, amb motiu de la retrospectiva de cinema contemporani japonès, el Festival presentarà ledició bilingüe en català i castellà de El principi del fi Tendències del novíssim cinema japonès, un llibre collectiu de producció pròpia editat per Paidós.
Sense abandonar el continent asiàtic, aquest any Sitges 2003 tindrà a Corea com a país convidat, pel que a quasi totes les seccions del Festival es podran veure pellícules duna filmografia encara desconeguda pel públic del nostre país. Dimarts 2 de desembre se celebraran diverses activitats que tindran Corea com a protagonista i que comptaran amb lassistència de personalitats institucionals i del sector audiovisual .
Tal i com es va anunciar durant la passada edició del Festival, Mondo Macabro oferirà loportunitat de veure pellícules de terror procedents de països amb filmografies poc conegudes, com Filipines, Pakistan o la mateixa Corea. Juntament amb aquest cicle, es presentarà la publicació de la traducció a lespanyol de Mondo Macabro, de Pete Tombs.
Sitges 2003 mantindrà els seus espais i sales habituals (Auditori de lhotel Meliá Sitges, cinemes dEl Retiro i Casino Prado), tot i que modifica parcialment el mapa dinstallacions, amb lobjectiu fonamental dadaptar-lo a les noves dates i les condicions climatològiques. En aquest sentit, el Festival disposarà dun nou espai, ledifici Miramar situat entre el Nucli Antic i la platja Sant Sebastià, que acollirà, en diverses sales, sessions de Brigadoon, Animat i altres seccions i cicles. Tot i el canvi de dates, el Festival mantindrà i, fins i tot, reforçarà les infrastructures i installacions pròpies.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT