Vegueria del Penedès

CINEMA

La cura del bienestar


Eduard Calabria Vilanova i la Geltrú

06-04-2017 17:38

Al cinema com en la vida, el bo si breu dues vegades bo

"

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

La veritat no obstant això és que tampoc es tracta d'una pel·lícula excessivament admirable, encara que probablement mereixia uns números bastant millors en taquilla dels obtinguts fins a la data. No descobrirem a hores d'ara a l'director del projecte. Gore Verbinski qui tan bones i variades pel·lícules ha realitzat. I la idea de partida és francament prometedora i podria enllaçar amb el millor del film de terror gòtic, i de les pel·lícules de Roger Corman en versió estesa òbviament, on es dominen bé els diferents ressorts de la intriga però on flaquegen considerablement els postulats progressius de una situació iniciàtica delirant que acaba sent en definitiva al·lucinant o al·lucinògena i on un turment visual es deslliga fotograma a fotograma en un rush final apocalíptic i que ve a constituir una condemna en tota regla de les premisses del món capitalista.

En aquesta pel·lícula hi ha molt cinema, i molt encobert, mereix una relectura de doble visionat i pot ser que el temps fins i tot la redescobreixi i la converteixi en un petit clàssic.

He intuït molts paisatges i tractament de Roger Corman, Shutter Island on apareixia DiCaprio encara no arriba al seu mestratge, i també en certa forma cares amorfes, impassibles o hieràtiques aparegudes a La Joventut, o la guanyadora ja llunyana a Cannes, L'any passat a Marienbad d´Alain Resnais ............

En suma, una pel·lícula per veure i degustar en un parell d'ocasions, una sola és ja intel·ligible però per descobrir els secrets i una certa càrregues cinèfila mig amagada cal revisionar-la.

Ha fracassat en taquilla, mereixia millor sort, i potser el pas del temps la situï en un lloc més prominent.

EL MILLOR. Un film de terror gòtic molt entretingut en tot instant.

EL PITJOR. Un metratge excessiu per a una pel·lícula que s'acaba devorant i autodestruint a si mateixa en la part final de la mateixa, on tot succeeix a velocitat de vertigen i s'acaba convertint en una innecessari i desequilibrat frenesí amb excessives turbulències.

USA 2017
156 m
6/10

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.