Vegueria del Penedès

FESTIVAL DE CINEMA FANTÀSTIC

La mexicana 'El habitante' s'endinsa en el món dels exorcismes amb el rerefons dels abusos a menors


ACN/ Pere Francesch Sitges

09-10-2017 19:28

Guillermo Amoedo dirigeix la pel·lícula que competeix al Festival de Sitges a la secció oficial

Guillermo Amoedo, director de 'El habitante', en roda de premsa al Festival de cinema de Sitges, el 9 d'octubre del 2017. ACN

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

La mexicana 'El habitante' arrenca amb un intent de robatori, però aquest només és el context de la pel·lícula ja que posteriorment transita cap a un film sobre possessions i exorcismes amb el rerefons dels abusos sexuals a menors. L'uruguaià Guillermo Amoedo dirigeix la pel·lícula que competeix al Festival de Sitges a la secció oficial. Tres germanes entren a la casa d'un senador amb la intenció de robar uns diners obtinguts a base de suborns, però, un cop dins, comencen a sentir crits estranys provinents del soterrani. Lligada a un llit, dues de les germanes troben la filla paraplègica del senador, amb símptomes d'haver estat torturada. Les bones intencions poden sortir cares, ja que, en realitat, la nena està posseïda per un dimoni.

Els personatges més importants de la pel·lícula són femenins, principalment les tres germanes que han entrat a robar a casa d'un polític i la nena posseïda que està tancada al soterrani. El director ha dit que les dones guanyen per majoria a 'El habitante'. "Els personatges van ser pensats no per temes de gènere, sinó pel fet de quins personatges anaven millor per a la història. Si eren tres germanes que van patir abusos s'identificaven més amb la nena que han de rescatar, ja que hi ha un tema d'abusos i de com a les famílies s'encobreixen els maltractaments". En aquest context, ha recalcat que la història s'ajustava millor a personatges femenins que masculins. Amoedo ha negat que volgués fer denuncia social amb la pel·lícula. "Hi ha personatges i no se'ls ha de jutjar, sinó que es crea l'univers i se'ls dona llibertat dins d'aquest", ha recalcat.

Ha indicat que li interessava tractar el tema religiós i dels exorcismes seguint les regles d'aquest món i va estudiar sobre els exorcismes. "Tot el que diu el sacerdot està basat en entrevistes a l'exorcista italià Gabriele Amorth i el llatí es va intentar que fos fidel". En definitiva, ha apuntat, va intentar que la pel·lícula fos el més fidel al ritual real i en tot el que té que veure amb l'Església, tot i que ell, ha manifestat, no és catòlic.

Segons el director, "l'exorcisme és un ritual relativament simple" i ha reconegut que si un director vol fer un llargmetratge sobre exorcisme hi ha d'haver un exorcista, un exorcisme i una nena posseïda, ja que representa millor que ningú la puresa, tot i que ha recordat altres pel·lícules on els posseïts no són menors. "La història està construïda perquè el personatge fos una nena petita, ha afegit.

Vanesa Restrepo

L'actriu Vanesa Restrepo ha dit que va ser una experiència complicada el rodatge del film per ella perquè s'ha d'aprendre molt sobre què està passant i entendre el personatge molt bé. "De la mà de Guillermo Amoedo i de tota la producció va ser una gran experiència".

Vanesa Restrepo ha explicat que el seu personatge no estava directament lligat amb l'exorcisme. "Era un cas de construir un personatge abusat. Jo vaig tenir un episodi fa molts anys i sóc una supervivent i no em falten referents. He fet sempre moltes crides perquè les coses passen i la realitat desafortunadament supera la ficció".

Guillermo Amoedo és el director i ha escrit el guió de films com 'Toc Toc' (15) i d'algunes pel·lícules de Nicolás López. Com a director, ha realitzat 'Retorno' (10) i 'The Stranger' (14).

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.