Vegueria del Penedès

VINSEUM

La col·lecció d'etiquetes del vi creix gràcies a Freixenet


Redacció Vilafranca del Penedès

04-12-2017 12:40

Aquestes etiquetes s’incorporen a la col·lecció que ja tenia VINSEUM i que es pot consultar al Centre de Documentació VINSEUM

La col·lecció d'etiquetes del vi creix gràcies a Freixenet. EIX

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Freixenet, S.A. ha ingressat en dipòsit a VINSEUM, Museu de les Cultures del Vi de Catalunya un fons de 394 etiquetes de diferents productes de cava i vi elaborats aquesta empresa. Aquestes etiquetes s’incorporen a la col·lecció que ja tenia VINSEUM i que es pot consultar al Centre de Documentació VINSEUM (CDV).

La donació correspon a 150 documents únics, és a dir, sense tenir en compte els materials repetits. En concret es tracta de:
- 94 etiquetes frontals
- 30 collarins
- 13 contraetiquetes
- 8 medalles
- 5 banderoles

Aquest material correspon a les següents marques o societats:
- Freixenet (46 úniques / 108 total)
- René Barbier (31/91)
- Conde de Caralt (21/63)
- Segura Viudas (14/42)
- Castellblanch (16/41)
- UCSA (10/28)
- Gloria Ferrer (4/10)
- Rigol (7/8)
- La Industria Champañera (1/3)

El material se suma a la col·lecció del museu de 2.852 etiquetes catalogades, corresponents a 2.019 models diferents. La col·lecció, tot i que està formada majoritàriament per etiquetes (suposen un 70% de la col·lecció),  també inclou collarins, contraetiquetes, sobres, papers de carta, postals publicitàries, etc. Per altra banda, la col·lecció no només inclou etiquetes de vi tranquil (32%), sinó també etiquetes d'escumosos (17%), licors (44%) i altres productes vínics (7%). El material procedeix de cellers del Penedès, però també de la resta de Catalunya, d’Espanya i també d’alguns països estrangers com França, Alemanya, Itàlia o Argentina.

Aquesta col·lecció passa a formar part del projecte del museu que documenta i millora l’estat de conservació d’aquests fons que ja guarda i que mira d’ampliar mitjançant una campanya de comunicació feta als cellers catalans. D’aquesta manera VINSEUM vol posar en valor un element gràfic que és testimoni d’una part de la cultura del vi que forma part també de la història del disseny gràfic català i del màrqueting del vi.

Per últim, VINSEUM vol fer una crida a tots aquells cellers i també particulars que estiguin interessats en col·laborar a través de la donació de diferents etiquetes.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.