Vegueria del Penedès

ESTAFA

L'Oficina del Consumidor de Vilanova alerta de nous casos de frau i irregularitats en la revisió del gas


Redacció Vilanova i la Geltrú

02-05-2018 18:33

L'OMIC recomana a les famílies desconfiar de les visites inesperades d'empreses que vénen al domicili per realitzar la revisió, si no heu sol·licitat el seu servei expressament

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Degut a que des de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor de Vilanova i la Geltrú s'han detectat anomalies, irregularitats, i possibles casos de frau, es volen donar a conèixer algunes recomanacions que poden ser molt útils per als usuaris sobre les inspeccions de gas natural i gas butà

Pel que fa a la inspecció de les instal·lacions domèstiques de gas butà, cal saber que:

• És obligatori fer-la cada 5 anys.
• Com a titulars heu de sol·licitar a una empresa instal·ladora la revisió reglamentària. Si no en coneixeu cap podeu demanar informació a un gremi d'instal·ladors.
• Desconfieu de les visites inesperades d'empreses que vénen al vostre domicili per realitzar la revisió, si no heu sol·licitat el seu servei expressament.
• Les empreses que es dediquen a aquest tipus d'instal·lació i manteniment han d'estar inscrites en el RASIC (Registre d'Agents de la Seguretat Industrial de Catalunya. Consulteu INFONORMA).
• No teniu obligació de tenir un contracte de manteniment. Si us n'ofereixen un, mireu-ne abans les condicions.
• Els preus són lliures, compareu ofertes.
• Pacteu amb l'empresa el mitjà de pagament que us convingui.
• Si heu passat la revisió, l'empresa enganxarà un adhesiu que n'acrediti la data i serveixi de recordatori per a la propera, i també lliurarà un certificat de revisió al propietari, guardeu-lo!

Així mateix, pel que fa a la inspecció de les instal·lacions domèstiques de gas natural, també cal saber que:

• És obligatori fer-la cada 5 anys.
• Comproveu la data de la darrera revisió i quan heu de passar-ne la propera.
• Desconfieu de les visites no programades d'empreses que vénen al vostre domicili per realitzar la revisió. Davant del dubte, contacteu amb l'empresa que apareix en la factura!
• No teniu obligació de tenir un contracte de manteniment. Si us n'ofereixen un, mireu abans les condicions.
• L'empresa distribuïdora està obligada a fer la inspecció periòdica de les instal·lacions de gas natural i aparells de gas en servei dels seus abonats. Si ho preferiu, la podeu fer amb l'empresa instal·ladora de gas habilitada que trieu.

o La distribuïdora us ha d'avisar 3 mesos abans de fer la inspecció i donar-vos un termini per tal que pugueu contractar-la amb qui vulgueu.

o Si decidiu contractar una altra empresa, aquesta comunicarà el resultat de la inspecció a l'empresa distribuïdora.

o Si passat el termini, no heu dit res, l'empresa distribuïdora realitzarà la inspecció (prèviament us n'ha de comunicar dia i hora).

• Si el resultat de la inspecció és favorable, us donaran un certificat d'inspecció, amb una validesa de 5 anys. Guardeu-lo.
• Si es detecten anomalies, us donaran un termini per corregir-les. L'empresa que us faci la reparació haurà d'enviar a la distribuïdora el nou certificat d'idoneïtat.
• Aquestes inspeccions, tant si les fa l'empresa distribuïdora com una empresa triada per l'usuari, es cobren únicament a la factura de subministrament. No us poden demanar mai diners en efectiu.

Per a qualsevol consulta o aclariment us podeu adreçar a la OMIC (Oficina Municipal d'Informació al Consumidor) de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, carrer dels Escolapis, 1 o al telèfon 938935555.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.