DIPUTACIÓ
06-07-2018 8:20
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
L’Ajuntament de Sant Llorenç d’Hortons té previst que les obres de reordenació del tram del carrer Major comprès entre el passeig de Marimon Llança i l’encreuament amb el carrer Santa Filomena i el camí de Can Canyes, acabin a finals del mes d’agost. Inicialment els treballs havien de finalitzar al juliol, però a causa de les pluges dels últims mesos s’han hagut d’allargar unes setmanes més. S’ha finalitzat les canalitzacions d’aigua, gas i telèfon, i s’està treballant en la instal·lació de l’enllumenat i de la xarxa elèctrica de baixa tensió. Durant aquest mes de juliol es començarà amb la pavimentació i l’asfaltat del carrer en un sol nivell.
Per a millorar les instal·lacions, l’accessibilitat i la coexistència dels usuaris, així com la qualitat ambiental, i aconseguir zones d’estada per als vianants, s’estan construint plataformes úniques en tot l’espai públic. Es mantindran 1,60 metres lliures per a la circulació dels transeünts al costat de la plaça de Marimon Llança i de La Sala. A l’altra banda, l’amplada de pas serà variable, però sempre major a l’existent actualment. S’establirà una franja de 2,90 m d’ample al llarg de tot el carrer, destinat a la circulació de vehicles, amb un sol sentit. Entre la franja de circulació rodada i el pas més ample pels usuaris, es col·locaran de nou diferents elements presents al carrer: arbrat, enllumenat, mobiliari urbà i espais de càrrega i descàrrega. S’utilitzarà un paviment de llambordes de mida petita, llis i permeable, marcant així el caràcter diferenciat del carrer Major respecte als altres espais del voltant. S’ubicaran també canals de drenatge perpendiculars al pendent principal; i s’executaran noves instal·lacions de recollida d’aigua i de clavegueram connectades als extrems de les ja existents. Durant les obres, el tràfic rodat s’està desviant per altres carrers degudament indicats.
El pressupost d’aquest projecte és de 568.605,60 euros amb IVA inclòs, dels quals 520.000 euros són finançats per la Diputació de Barcelona i la resta els aporta el consistori hortonenc.
Aquesta remodelació coincideix amb la celebració, enguany, del Bicentenari de la segregació de Sant Llorenç d’Hortons de Gelida, convertint-se en municipi independent, amb un programa específic de commemoració.
PUBLICITAT
PUBLICITAT