DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

REIS 2019

Neix una campanya perquè el rei negre i els patges de les cavalcades no siguin pintats


ACN Barcelona

05-12-2018 14:21

'#BaltasarDeVeritat' demana acabar amb una pràctica que té un origen colonialista i racista

'Casa nostra, casa vostra', juntament amb altres entitats, ha posat en marxa la campanya '#BaltasarDeVeritat' per demanar als ajuntaments i comissions de reis que busquin persones negres per fer de Baltasar i de patges i deixin de pintar-los. A Catalunya i a l'Estat, el rei Baltasar estava representat tradicionalment per una persona blanca amb la cara pintada, una pràctica que té un origen, diuen, "colonialista i racista". Personalitats com les Sey Sisters o Neus Ballbè, del Club Súper 3, demanen en un vídeo acabar amb aquesta tradició. Infants i adolescents expliquen també que no participen en aquestes cavalcades perquè creuen que pintar el rei Baltasar els caricaturitza. De les ciutats catalanes amb més de 75.000 habitants, només dues, Girona i Reus, van pintar el rei Baltasar. 

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Més informació

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.