PUBLICITAT
FLASH
28-12-2003 22:47
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.
Després de l'estiu, un informe del RACC situava aquesta via en la quarta posició del rànquing de punts negres de la xarxa viària catalana. I és que les xifres parlen soles: els quinze quilòmetres que separen les dues capitals de comarca han registrat fins al moment 27 accidents en els quals s'han vist implicats 55 vehicles i 74 persones. A més de les cinc víctimes mortals -una d'elles, una nena de vuit anys-, hi ha hagut 27 ferits greus i 29 ferits lleus. En total, són deu víctimes més que durant l'any 2002, quan el balanç d'accidentalitat va deixar 31 accidents i quinze víctimes mortals.
I gairebé tots els accidents s'han produït als revolts de Canyelles i Olèrdola. Entre les causes d'accidentalitat més habituals en aquest tram hi ha l'excés de velocitat i les imprudències, juntament amb unes greus deficiències de la via, que van des d'irregularitats a l'asfalt, poca il·luminació i unes línies de la calçada gairebé invisibles.
Durant un any marcat per la celebració d'eleccions, les millores a la C-15 s'han dibuixat com una de les prioritats del territori, sota el paraigua de l'acabament de l'eix diagonal.
Els alcaldes de les dues capitals i els presidents dels consells comarcals troben que la solució és el desdoblament de la carretera en diversos trams i fins i tot del traçat d'una altra variant que uneixi totes dues capitals. De fet, aquesta darrera proposta ja s'ha tramès a la direcció general de Carreteres i ara només cal un pronunciament del
govern.
El president del Consell Comarcal del Garraf, Josep Antoni Blanco, explicava que la nova variant hauria d'actuar com a carretera intercomarcal, és a dir, que unís les dues capitals de comarca. D'aquesta manera assumiria la major part del trànsit diari i la C-15 quedaria com a via intermunicipal. Però ja han sortit els primers opositors al nou traçat, el grup ecologista Bosc Verd ha alertat de l'impacte que comportaria una autovia i aposten per potenciar el transport públic, que actualment queda limitat al bus interurbà, ja que les dues comarques no comparteixen línia ferroviària.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT