VALORACIÓ 2018
20-03-2019 10:56
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
El passat 15 de març és va celebrar el Dia Mundial del Consumidor. La data va servir per a que l'Oficina Municipal del Consumidor (OMIC) de Vilanova i la Geltrú presentés la seva memòria anual de 2018. Una de les principals dades és que l'Oficina va recuperar per als consumidors un total de 107.290 euros. El sectors econòmics que van tenir més consultes i reclamacions van ser els de telefonia mòbil i telefonia fixa, seguit de les companyies d'electricitat, les entitats bancàries, el comerç en establiments, i les assegurances.
En total, l'OMIC va atendre 1.169 reclamacions, va realitzar 300 assessories diverses i derivacions, i va donar informació a 780 persones. 1.859 persones residien a Vilanova i la Geltrú, 51 a la comarca del Garraf, mentre que 39 van ser de fora de la comarca. L'atenció és va registrar majoritàriament per instància (1.123), però també de forma presencial (753), per telèfon (73) i via correu electrònic (51).
Destaca també la feina que s'ha dut a terme des del Servei d'assessorament de clàusules abusives dels préstecs i crèdits hipotecaris, que ja es va posar en marxa el 2017 com a conseqüència de les nombroses sol·licituds sobre aquesta qüestió. Aquest servei és fruit d'un conveni amb el Col·legi Oficial d'Advocats de Barcelona i la Diputació de Barcelona. L'objectiu és aconsellar i orientar sobre els aspectes jurídics relacionats amb les clàusules abusives, i en especial les clàusules sòl. Aquest servei ha estat prorrogat al llarg de 2018, on s'han atès 139 visites.
Jordi Medina, regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, ha volgut destacat la tasca que l'OMIC "mostra a la seva memòria. És una oficina exemplar, i així ho demostren les xifres i la feina feta".
PUBLICITAT
PUBLICITAT